שר התקשורת שלמה קרעי עורך בימים אלו יחד עם חבר הכנסת דוד ביטן וגורמים נוספים ממשרדו, ביקור רשמי בכנס בבירה הסעודית ריאד, זאת על רקע המגעים להסכם שלום בין המדינות. בשיחה עם "מעריב", סיפר קרעי על האופן שבו חווה המשלחת את הביקור, התייחס לביקורת שספג ולמגעים שמנהלים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן

במסגרת משלחת רשמית מישראל: שר התקשורת קרעי הגיע לסעודיה
יפעלו יחד נגד איראן? פרטים חדשים על האפשרות להסכם הנורמליזציה עם סעודיה

"זאת משלחת רשמית ראשונה שמגיעה לערב הסעודית, כשיש לנו גם כתב הסמכה מראש הממשלה. זאת משלחת גדולה יחסית, אנחנו 14 אנשים כאן. יחד איתו גם ח"כ ביטן", ציין בפתח דבריו. 

בתגובה לביקורת על כך שהמשלחת אינה כוללת אף נציג מהדואר, תקף קרעי: "מיותר להתייחס לעניין הזה בכלל. בעיניי זו תקשורת שעינה צרה בהישגי השלום של נתניהו, בביקורים ההיסטוריים האלה, והם מחפשים את הלכלוך הגם לא נכון במקרה הזה, אבל באמת התעסקות מיותרת."

עוד טען בנושא כי "נציגי הדואר הוזמנו ע"י האיגוד, אנחנו ביררנו איתם האם הם מתוכננים להיענות להזמנה, והם אמרו שהם ישתתפו באירוע באופן מקוון. את מי זה מעניין? איש מאלה שאיתם  נפגשתי היום לא שאל אותי למה אין נציג של חברת הדואר?". 

"זה חזון אחרית הימים, פתח לשלום עולמי, לאזור כולו, שיכול לשגשג ולפרוח. זה משתלב עם מה שאמר הנשיא ביידן בחודש שעבר", אמר קרעי בנוגע להתחממות היחסים עם הסעודים והוסיף: "אנחנו מטיילים בריאד, נפגשתי היום עם מנכ"ל הכנס ועם שגריר ארה"ב. כולם מעריכים את החזון והמנהיגות של נתניהו מצד אחד, ושל יורש העצר מוחמד בן סלמאן, ואופטימיים יותר בנוגע למה שיקרה כאן".

באשר לשאלה על הסדרי הביטחון איתם מתמודדת המשלחת, סיפר שר התקשורת: "אנחנו מלווים כל הזמן ע"י נציגים סעודים, ומתאמים עמם ביקורים שאנחנו רוצים לקיים. קרעי הבהיר כי הוא אינו חש בסכנה, במדינה שבה ביקור של גורם ישראלי רשמי, היה נראה עד לא מזמן כאפשרות דמיונית: "אני לא מרגיש בסכנה, אבל זה משהו שלא מוכר כאן עדיין. לפני שנתיים-שלוש, מי היה מאמין שזה יכול לקרות. אנחנו מתחילים לראות החלום". מחר צפוי השר קרעי לשאת נאום במסגרת הכנס, ועל כך סיפר: "אנאם לרוב באנגלית, אך גם מתכנן הפתעה". 

לסיום, סיפר על הבירה הסעודית ריאד: "מקום מאוד מטופח, אנשים לבביים, מקום שכדאי להכיר אותו יותר לעומק, בתקופה הקרובה כשהכל יפתח. כשנשאל בנוגע לביקורי גומלין של נציגים סעודים בישראל, השיב: "אני נותן לזמן לעשות את שלו. הכל יקרה, צריך לתת לראש הממשלה ולמנהיג סעודיה לעשות את זה בקצב ובזמן הכי טוב שיש".