אחת ממובילות המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, שקמה ברסלר, התייחסה היום (שלישי) למחאות שאירעו ביום כיפור, בכיכר דיזנגוף בתל אביב, נגד תפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי, ואמרה: "אילו הייתי בתל אביב, הייתי מצטרפת".

באירוע של חברות וחברי רשימת "כל המחאה בפתק אחד" לעיריית תל אביב, שבו לקחו חלק גם סגנית ראש העיר מיטל להבי ותושבים המתנגדים לפעילות "ראש יהודי", אמרה ברסלר כי "אנחנו תחת מתקפה באינסוף חזיתות. זה לא נעים אבל עדיף לגלות את זה מאשר לא לדעת ולקום בוקר אחד מופסד. ועכשיו השאלה מה אנחנו מרימים כציבור וכחברה מול הדבר הזה". לדבריה, "ניסו להגיד שאנחנו שמאלנים ולא הצליח להם, ניסו להגיד שאנחנו נגד ביבי ולא הצליח להם ועכשיו מנסים להגיד שאנחנו לא יהודים וגם זה לא יצליח להם".

שקמה ברסלר באירוע רשימת ''כל המחאה בפתק אחד'' בדיזנגוף  (צילום: יח''צ)
שקמה ברסלר באירוע רשימת ''כל המחאה בפתק אחד'' בדיזנגוף (צילום: יח''צ)

אזור התפילה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
אזור התפילה בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

אנחנו רואים בכל הזירות, בין אם בבתי הספר ואם במוניציפלי, בכל מרחב ציבורי שאנחנו יכולים לחשוב עליו – מה שקרה לתפיסתי זה שלקחנו הרבה דברים כמובן מאליו. שואלים הרבה למה המחאה צריכה להיות מתורגמת – אני חושבת שהיא צריכה להיות מתורגמת לאנשים עם שליחות. יש לכולנו תפקיד גדול יותר. לא בהכרח כי אנחנו רוצים אלא כי אין לנו ברירה. אנחנו צריכים לדאוג בכל מקום, גם במוניציפלי, לדאוג שהאנשים שנמצאים זה אנשים שלוחמים את המאבק הזה. אנחנו צריכים מורים ומורות שמזוהים עם המאבק למען הליברליות, לקדם אותם. אין לנו ברירה. לקחנו כמובנת מאליה את המציאות הליברלית, את מרחב החיים הדמוקרטי, והבנו שזו שגיאה", הוסיפה.

לאחר מכן, התייחסה באופן מרומז לדבריו של חבר הכנסת משה גפני שתקף את מתנגדי הרפורמה כשאמר: "המלחמה שלהם היא לא כלכלית ולא ביטחונית ולא חברתית, זו מלחמת דת, ככה אנחנו צריכים להתייחס לזה ולהיזהר". ברסלר מצדה אמרה: "זו לא מלחמת דת זו מלחמה על הערכים הבססיסיים שחיים בתקופה אחת יהודית ודמוקרטית אל מול קיצוניות שבאה לפלג ולסכסך. אנחנו מייצגים ערכים, זה נורא גדול וקלישאה אבל זו גם האמת".