על רקע מקרי הרצח והאלימות ההולכת וגואה בחברה הערבית, התראיין היום (רביעי) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לרשת ב' והתייחס לתפקוד המשטרה. 

בעדה הדרוזית זועמים: "הממשלה ממשיכה להפתיע במדיניות וחוקים גזעניים"
בן ברק נגד לפיד: "חברי המפלגה צריכים להשפיע גם על הרשימה"
 
"אין ספק שהמשטרה נמצאת בצומת דרכים ומעוניינת כמה שיותר לעלות מדרגה במלחמה עם אותם כנופיות פשע", אמר. "אני רוצה לפתוח בזה שרצח הוא רצח. לפני כמה ימים באים מחבלים פליליים מטמינים מטען, אדם נהרג ממנו, המשטרה מקיימת אחריו מרדף ויורה בו ובתקשורת מתייחסים לזה כרצח. שוטר שהולך ומבצע את העבודה שלו זה לא רצח".

עוד אמר השר: "קודם כל יותר משני שליש מהנרצחים זה משפחות פשע, זה עבריינים. אפילו יותר מזה, אנחנו מדברים על 70-80 אחוז של אנשים שלא הלכו בתמימות ברחוב אלא עבריינים ומשפחות פשע. הפשיעה במגזר היהודי כמעט נשארה אותו דבר ואפשר ללכת ברחוב".

"יש משפחות של עבריינים שממררות את החיים", הוסיף. "מדובר בתופעה שנמצאת איתנו אחרי עשרות שנים של הזנחה. זו תופעה שנמשכת הרבה שנים, יש מאות אלפי כלי נשק בחברה הערבית. אנחנו עושים רבות במשרד, יש מאות אלפי כלי נשק שצריך להוציא אותם, אנחנו עושים טיפול שורש כדי לנקות את הדבר הזה". 

השר גם התייחס להצהרתו כי ישנה את הוראות הפתיחה באש: "זה בשביל למנוע את שומר החומות 2. כשמתפרעים זורקים בקת"בים ואבנים שמסכנים את השוטרים – כן צריך להקל בהוראות פתיחה באש, אומר את זה בגאווה".

"כשאני הבאתי את חוק הנשק שמאפשר להיכנס לבתים ללא צו של בית משפט", הוסיף, "מי שהתנגד היו רע"מ ומנסור עבאס, הראשונים שהיו צריכים לתמוך בכל מה שאני עושה, אבל הם רק מלבים את השטח, לא מעניין אותם הציבור הערבי". 

אחמד טיבי ומנסור עבאס  (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,יונתן זינדל פלאש 90,מרק ישראל סלם, יש עתיד , יוסי אלוני, יונתן זינדל, פלאש 90, דוברות רע''מ)
אחמד טיבי ומנסור עבאס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת,יונתן זינדל פלאש 90,מרק ישראל סלם, יש עתיד , יוסי אלוני, יונתן זינדל, פלאש 90, דוברות רע''מ)

עוד התייחס השר לסוגיית היריקות על כמרים ונזירים: "זה לא נכון, זה לא ראוי, זאת לא הדרך הנכונה זה מכוער ומגעיל. אבל אל תתנהגו כאילו זאת נורמה. ישראל מאוד בטוחה לתיירות נוצרית יש חופש דת במדינה בניגוד למדינות השכנות שלנו, יש לנו כאן מדינה נפלאה"

"כשבעבר אמרתי שזה מנהג יהודי קדום, הייתי עורך דין שגונן על המיוצגות שלו, נערות שירקו על מנזר", הוסיף. "הייתי סבור שלא צריך לעצור ילדים, אלא להתמודד דרך חינוך והסברה". 

השר הגיב גם על הפרסומים לפיהם קיים עבירות תנועה רבות בעברו: "לא הייתי נהג מושלם אך גם בנושא הזה אתם מחפשים אותי. פרסמו כותרת ענקית שחציתי ברמזור אדום, זה לא רלוונטי, יש לי נהגים היום. לא הייתי מושלם, טוענים שאני עבריין כשהעבירות שעשיתי היו חלוקת כרוזים. אם הייתי בקפלן הייתי גיבור. במשך שנים רבות הייתה רדיפה של הפרקליטות נגדי". 

על ההפגנות בקפלן והאכיפה המשטרתית שם אמר: "כל מי שנמצא בקפלן הם אחים שלי. אז כעסתי על האופן השונה באכיפה, אני זוכר מה עשו לבנות בגוש קטיף ובעיני זה לא נורמלי שמדינת ישראל עצרה מאות נערים ונערות על חסימת כביש ומפגיני קפלן הם פריוולגים. זו אפליה נוראית ומרגיזה, ואחרי כל זה המפגינים בקפלן הם אחים שלי ואני מוכן לחטוף כדור בשבילם". 

פרש בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
פרש בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


על הטענות בדבר מחלוקות עם רה"מ הגיב: "אין לי טענות לרה"מ אך יש בינינו מחלוקת. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להתנהג אחרת מול האסירים בכלא, מול סוגיות של סיכולים ממוקדים. יש לנו ראש ממשלה מצוין אך אני מודה שאני חושב שצריך להנהיג מציאות הרבה יותר חזקה מול הטרוריסטים". 

עוד התייחס לנושא מכירת ארבעת המינים בידי ראש המטה שלו, חנמאל דורפמן: "קניתי בדוכן של חנמאל דורפמן את ארבעת המינים, אני לא מכיר מוכרים שמוציאים קבלה, ועד כמה שאני יודע מי שהולך לדוכנים כאלה לא מקבל חשבונית. חנמאל מדווח מא'-ת'. הוא דיווח על הכל וקיבל אישור מנציבות המדינה". 

בסיום דבריו התייחס לפרשת הסוהרות והאסירים הביטחוניים: "למה כל השרים הקודמים אפשרו את הסרסורים האלה? למה חיכו לבן גביר? למה מחכים לי שאקים ועדת חקירה? נתתי הוראה חד משמעית לנציבת שב"ס להוציא את החיילות עכשיו. עד תחילת שבוע הבא לא אמורות להיות חיילות בבתי הסוהר הביטחוניים. הם לא יהיו במגע עם האסירים הביטחוניים".