תופעת היריקות וביזוי הנוצרים בירושלים: חבר הכנסת אחמד טיבי וסיעת חד"ש-תע"ל הניחו היום (רביעי) הצעת חוק להכפלת ענישה על פגיעה בסמלי דת של שלושת הדתות - אסלאם נצרות ויהדות. זאת, בצל התגברות התופעה והביזוי כלפי נוצרים בירושלים.

בדברי ההסבר להנחת הצעת החוק, נכתב: "בעקבות גל פגיעות במקומות קדושים לרבות מסגדים ובתי קברות מוסלמים, מעשים אשר מאיימים על הסדר הציבורי, הביטחון האישי ועל מעמדם של מקומות דת שונים. מטרת החוק להגן על בתי הקודש לכל הדתות, ביניהם מסגדים, ח'ילוות, בתי כנסת וכנסיות, באמצעות הכפלת הענישה, שנועדה להגביר הרתעת עבריינים שפוגעים בטוהרם של מקום תפילה או בית קברות ומחללים אותם".

חרדי יורק בכניסה לכנסייה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
חרדי יורק בכניסה לכנסייה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר: "שנים אנחנו עדים לפגיעות במסגדים וברכוש, באין מפריע. אין עצורים ואין אכיפה. יש בזה השלמה עם תקיפות ואלימות שאין להשלים איתם, וצריך לעצור ולהעביר מסר חמור יותר לפשעי שנאה כאלו בכלל, ולמעשי תג מחיר בפרט".

מוקדם יותר היום, חמישה חשודים, בהם קטין, נעצרו על ידי שוטרי מחוז ירושלים בחשד ליריקה לעבר נוצרים בכניסה לכנסייה בעיר העתיקה. אחד החשודים נעצר לאחר שזוהה בגין מקרה שהיה מוקדם יותר השבוע, וארבעת האחרים ממקרים שהתרחשו הבוקר, בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה. כלל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד. את הצעדה, שבה תועד אחד החשודים יורק, הוביל הרב נתן רוטמן, אחיו של יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן.

ח"כ שמחה רוטמן התייחס למקרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אחי (הצדיק) צעד היום בראש קבוצה של כאלף איש, וגם אני הקטן ביניהם, בתפילה ובסיבוב שערים. נאמרו שם דברי תורה, רקדו, התפללו ושרו. המשטרה במהלך הצעדה הזו עצרה ילד שלטענתה ירק אתמול על מישהו. לסיבוב השערים הזה יכול כל אחד שרוצה להגיע וללכת. עברנו שם ליד כנסיות, נזירים, מוסלמים, נוצרים ועוד. איש מהם לא פחד וחשש. הם עמדו במרחק נגיעה וצילום, עברו בתוך הקהל הצפוף".