50 שנה אחרי שאביו חיים בר־לב הוזעק להציל את חזית הדרום הקורסת, השר לשעבר, עמר בר־לב, חוזר בראיון שיתפרסם מחר במוסף מעריב לאותם ימים מטלטלים, וגם מדבר על מחליפו במשרד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"אבא לא חשב שנכון וטוב לדבר במונחים של חורבן הבית, והחליט שצה"ל לא צריך להגן על גבולות 67', וקיבל החלטה שבדיעבד תמכה בבלימת הסורים בשמיני באוקטובר ובהתקפת הנגד. הוא סיים את תפקידו בצפון, ולמחרת גולדה ביקשה ודדו הציע שאבא יירד דרומה", משחזר בר לב.

לדבריו, "לאבא הייתה אוטוריטה שכולם קיבלו, כולל שרון הבעייתי. המושג כריזמה השתבש לצערי לאורך השנים. זה לא כמו היום שמי שצועק יותר, מצטטים אותו בתקשורת. הייתה לו כריזמה של אחד שמוכנים ללכת אחריו, גם אם חושבים אחרת ממנו". 

כשהוא נשאל איזה ציון הוא מעניק כיום למחליפו, בן גביר, אומר השר לשעבר: "הוא אפס וציונו אפס. עוד לא נולד הציון הגרוע שיכול להתאים לו. בכלל, הציון של הממשלה הזאת מורכב משתי מילים - אפס מאופס. קטסטרופה הרבה יותר גדולה ממה שדמיינתי".

בר לב משוכנע כי “הממשלה הזאת תתמוטט מבפנים. בהתחלה התחזית שלי הייתה שהם יחזיקו מעמד ארבע שנים, אבל לא האמנתי שהם יהיו כל כך גרועים ויעשו נזקים עצומים. זו ממשלה שהחברים שלה פועלים אחד נגד השני, ובעיקר פוגעים בכל אזרחי ישראל. אין לי ספק שזה יקרוס, ומי שיוביל את הקריסה זה שר הטיקטוק. גם הוא לא יוכל להמשיך להונות את עצמו. בשלב מסוים הוא יצטרך להאשים מישהו בכישלון שלו, והכל יתפוצץ. שאלה של זמן".

הראיון המלא עם עמר בר לב יתפרסם מחר במוסף מעריב.