נשיא בית הדין של הליכוד, עו"ד מיכאל קליינר, קיבל אמש (חמישי) החלטה דרמטית בתיק של זרקא, כשבועיים לאחר שזרקא הוחזר לשורות הליכוד וקיבל עונש של הרחקה על תנאי למשך שלוש שנים.

הצטרפות לממשלה על הפרק? פרטים על ביקור גנץ בוושינגטון
בר לב סוגר חשבון עם בן גביר: "הכל יתפוצץ, הוא יזרוק על מישהו את הכישלון"

על פי החלטת נשיא בית הדין של הליכוד, תיקו של זרקא לא נסגר, אלא יעמוד בפני דיון נוסף בערעורים שהוגשו כנגד ההחלטה. הדיון הנוסף יתקיים בהרכב של חמישה שופטים, שבאופן תקדימי אף שופט שדן בתיקו של זרקא לא ישתתף הפעם בדיון הנוסף. קרי - יהיו אלה חמישה שופטים אחרים.

הדיון צפוי להתקיים כבר במהלך השבועיים הקרובים. העילה להחלטת קליינר לפתוח את תיקו של זרקא ולקבל את הערעורים שהוגשו נגד העונש שנגזר עליו היא בחוקת הליכוד. על פי החוקה של התנועה, ניתן לערער רק על הרחקת חבר ולא ניתן לערער על ההחלטה שלא להרחיקו.

איציק זרקא נגד המפגינים: "גאה שנשרפו 6 מיליון" (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עו"ד קליינר קבע שהיות ולמעשה פסק הדין קבע הרחת זרקא מהליכוד, כל צד (גם התובע וכן הנתבע) - רשאי לערער על ההחלטה והמשמעות לגבי העותר - שהוא יכול לערער בבקשה להחמיר את הענישה שנגזרה על ידי בית הדין.

על פסק הדין לגבי איציק זרקא ערערו חברי הליכוד  רבים, כולל חכ"ל שבח שטרן מראשי הליכוד ביהודה ושומרון, וכן - חברת הליכוד ניצול השואה. אולם, עתירות אלה נדחו בשל העובדה כי על פי חוקת הליכוד רק מי שהיה צד בדיון המקורי, רשאי לערער על החלטת השופטים.

בהתבסס על הכלל הזה, נשיא בית הדין של הליכוד החליט לאשר שתי עתירות מתוך שלל הערעורים שהוגשו כנגד ההחלטה בעניינו של זרקא. שתי העתירות שאושרו דורשות להחמיר את עונשו של זרקא.

האחת היא של חבר הליכוד,  ד"ר גרשון הורוביץ, מי שבמקור עתר כנגד זרקא. העתירה השנייה שאושרה הוגשה על ידי היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי. נזכיר, כי זמן קצר אחרי פרסום החלטת בית הדין בתיק זרקא, הלוי הודיע בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בכוונתו לערער על ההחלטה. נוסף על כך, הלוי היה צד בדיון המקורי.

ההחלטה להחזיר את איציק זרקא לליכוד על תנאי ולא להרחיקו עוררה ביקורת רבה לא רק בקרב האופוזיציה והמחאה, אלא גם בשורות הליכוד. הביקורת הפנימית הגיעה מצד חברי התנועה שראו בהחלטה גישה מקלה למדי כלפי ההתבטאות שפגעה בזכר קורבנות השואה.

נזכיר כי בית הדין בפסיקתו אמנם מתח ביקורת חריפה על דברי זרקא וקבע כי האחרון חצה את כל הגבולות, אך יחד עם זאת סבר שאין מקום להרחיק אדם לכל החיים בגין מעידה שעליה הביע חרטה עמוקה.

חברי הליכוד שחלקו על גישה זאת, טוענים כי אין מחילה ואין כפרה על ההתבטאות מהסוג שזרקא הרשה לעצמו בוויכוח עם אנשי המחאה שהתרחש לפני שלושה חודשים. ברקע ההחלטה הדרמטית של נשיא בית הדין, בליכוד מעריכים שקיים סיכוי סביר כי העונש יוחמר ואיציק זרקא יורחק מהתנועה בפועל, לתקופה מסוימת.