ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פרסם הערב (חמישי) גינוי לאירוע שהתרחש הבוקר בכיכר דיזנגוף כאשר עימותים פרצו בין מתפללים שקיימו תפילה בהפרדה מגדרית ללא אישור העירייה לבין מפגינים שבא למחות, כאשר בין היתר הותקף האב השכול ליאו די.

"איש מחאה דוחף את הרב ליאו די ששכל את רעייתו ובנותיו בפיגוע טרור רצחני, רק בגלל שהוא עוטה טלית ומחזיק בארבעת המינים בלב תל אביב. אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו!", כתב נתניהו.

ליאו די עצמו שוחח הערב עם "מעריב" וסיפר: "קבוצה קטנה של אנשים עשו הרבה רעש והייתה קצת אלימות. בסוף היום התפללנו בנחת בכבוד בשמחה. הם רצו לעשות פרובוקציה עלינו אבל לא נתנו להם. הם היו קבוצה של 5-10 אנשים שבאו והפריעו - אלה אותם אנשים שעשו את זה ביום כיפור. אני קורא לעם לכבד תפילה יהודית. הם צעקו בזמן התפילה ודחפו קצת. הם אמרו לאנשי העירייה להסיר את המחיצה שלנו כי אמרו שזה בלתי חוקי. ניסו להפריד בינינו אך לא הצליחו. דחפו קצת. אני קורא לעם לכבד תפילה יהודית. זה שבג"ץ העבירו חוק שמונע מאיתנו להתפלל במרחב הציבורי - זו פגיעה בזכויות שלנו ובחופש דת. לא מכבדים את הדת היהודית במעשה זה".

בתוך כך, עו"ד מיכאל ספרד, המופיע בסרטון בו לכאורה הותקף די, התייחס לאירועים בשרשור בטוויטר: "וואו, איך אירוע של כלום ושום דבר מתגלגל להאשמה בתקיפת נפגע טרור. גיליתי לפני כמה שעות שאני במרכזו של סיפור שהתנפח ולתומי חשבתי שאם גם הרב ליאו די אמר שלא הותקף מישהו יאמין לו. אז ככה: אני האדם המצולם בסרטון וכמובן שלא תקפתי את הרב די".

"עברתי הבוקר במקרה בכיכר דיזינגוף ונחשפתי להתקהלות בשל התפילה שנעשתה שם בהפרדה עם שלט ששימש כפרגוד. רגע לפני מה שרואים בסרטון החתוך, התפתח וויכוח עם אחת הנשים ב"עזרת נשים" כאשר מנהל התפילה (שלא ידעתי מי הוא) ניגש וחצץ בינינו. הוא נעמד ממש עלי כמעט נוגע בי, ובאמצעות ההגברה שהיתה עליו הסיטואציה הפכה לקשה יותר. ברגע זה הבנתי שהדברים עלולים להתלהט ושאני צריך להחלץ משם - מה שרואים בסרטון החתוך הוא הניסיון שלי (גם אם גמלוני) להיחלץ מהסיטואציה ולהתרחק משם. הסרטון מתחיל בנקודה שאני מנסה לעזוב את המקום".

"לא ידעתי במי מדובר וכמובן שבלי קשר לחילוקי הדעות ביננו הרב די חווה טרגדיה בלתי נתפסת שאסור שאף אדם יעבור. למרות המחלוקת אני מקווה שהוא מבין שכשאני נאבק לסיום הכיבוש (אף פעם לא באלימות) אני נאבק להפסקת שפיכות הדמים. עכשיו אלה שלא איכפת להם העובדות מוזמנים להפעיל את הרעל. בבקשה", סיים ספרד.

כזכור, אתמול פרסם ליאו די טור ב"מעריב", בו הוא הודיע כי יגיע לתפילה בהפרדה, למרות שהינה נערכת בניגוד לחוקי העירייה: "אתפלל בכיכר דיזנגוף ביום חמישי, בתשע בבוקר, על אפם ועל חמתם של ראש עיריית תל-אביב ושל בית המשפט העליון. אני קורא לכל היהודים שהאמת והאוטונומיה חשובות להם לבוא לתל-אביב בשבועות ובחודשים הקרובים ולהתפלל בפומבי – עם או בלי מחיצות, חזנים, ישיבה מעורבת, רבניות, ישיבה נפרדת, מגבעות שחורות, קשתות ורודות, אפים אדומים, מה שתרצו. חופש הדת הוא גם חופש לדת והוא חל על כולם. התקפה על חופש הדת שלנו היא תחילת הסוף של זכויות האדם שלנו".