לאחר שבשבוע שעבר מפלגת הליכוד סגרה את הפער מול המחנה הממלכתי, השבוע הסתמנה מגמת יציבות, עם התחזקות קלה של הקואליציה במנדט אחד. כך עולה מסקר "מעריב" שנערך על ידי "לזר מחקרים", בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

בישראל מקווים: המשבר בארה"ב ידחוף את ביידן לרשום הישג מול סעודיה
בעיתוי הכי גרוע שיכול להיות: המהלך שיכל לסייע לנתניהו וטורפד על ידיו | שלמה שמיר

במהלך חול המועד סוכות לא חלו אירועים דרמטיים, והקואליציה המשיכה במגמת ההתייצבות. אולם לאופוזיציה עדיין יש רוב מוצק – 65 מנדטים - לעומת 55 בלבד לקואליציה.

מהסקר הנוכחי עולה כי השבוע חלו שינויים קלים במפת המנדטים, בהשוואה לשבוע שעבר. המחנה הממלכתי התחזקה במנדט, והיא מובילה על הליכוד (29 לעומת 28 מנדטים בהתאמה). לעומת זאת, ירידות של מנדט לכל אחת יש ביש עתיד ובמרצ, לעומת עלייה במנדט למפלגת הציונות הדתית.

בתשובה לשאלה: אילו היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? – התשובות היו:
המחנה הממלכתי – 29 מנדטים (28 מנדטים בשבוע שעבר), הליכוד – 28 (28), יש עתיד – 16 (17), ש"ס – 10 (10), יהדות התורה – 7 (7), ישראל ביתנו – 6 (6), הציונות הדתית – 6 (5), חד"ש־תע"ל – 5 (5), רע"ם – 5 (5) מרצ – 4 (5), עוצמה יהודית – 4 (4).
העבודה עם 2.1% ובל"ד עם 1.9% - ממשיכות להיות מתחת לאחוז החסימה.

בסקר, שנערך ב־5־4 באוקטובר, השתתפו 501 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.

סקר נוסף שנערך עבור "מעריב" בידי "לזר מחקרים", בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All, עסק בסוגיות דת ומדינה. לפי הסקר, רוב מוחלט של היהודים בישראל, 71%, סבורים שלא לגיטימי בשום מקרה להפריע או לנסות למנוע תפילה במרחב הציבורי. 

מהסקר עולה עוד כי 12% סבורים שהפרעה לתפילה במרחב הציבורי לגיטימית אם היא מתקיימת בהפרדה בין נשים לגברים, ו־6% חושבים שלגיטימי להפריע או לפגוע בתפילה במרחב הציבורי בכל מקרה.

מהתפלגות התשובות בין חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים, עולים שינויים משמעותיים בדעות.

בתשובה לשאלה: האם לגיטימי או לא לגיטימי לנסות למנוע או להפריע לתפילה המתקיימת במרחב הציבורי? – התשובות היו:
בקרב משיבים חילונים: 12% השיבו – לגיטימי בכל מקרה, 22% - לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים, 51% - לא לגיטימי בשום מקרה, 7% - לא יודע.
בקרב משיבים מסורתיים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 2%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 8%, לא לגיטימי בשום מקרה – 80%, לא יודע – 10%.

בקרב משיבים דתיים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 4%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 2%, לא לגיטימי בשום מקרה – 87%, לא יודע – 7%.
בקרב משיבים חרדים התשובות היו: לגיטימי בכל מקרה – 0%, לגיטימי רק אם יש בה הפרדה בין נשים לגברים – 0%, לא לגיטימי בשום מקרה – 98%, לא יודע – 2%.

בסקר, שנערך ב־5־4 באוקטובר, השתתפו 465 משיבים יהודים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.3%.