נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הבוקר (שישי) לאירועים המתוחים הצפויים בשמחת תורה, ברקע הכוונה לערוך אירוע בהפרדה בכיכר דיזנגוף והדיון הצפוי היום בבג"ץ. הרצוג גינה את האירועים מיום כיפור האחרון וכינה אותם "בלתי נתפסים ובלתי מתקבלים על הדעת".

הקפות שניות בהפרדה מגדרית? בית המשפט יכריע היום

"עוד כילדים בשכונה תל אביבית לא דתית חגגנו את מנהג ההקפות המשמח והמאחד באהבה וכבוד הדדי, וכך עוד אלפי אלפים כמונו בכל הארץ. אלה אירועים אמיתיים, כנים ומקרבים של אהבת ישראל, שהפכו לנחלתם של כל חלקי העם. תמיד הרגשתי שזה חלק עמוק ומלכד בזהות האישית והלאומית שלנו. השנה, בחגי תשרי התשפ״ד חווינו בכאב גדול מספר אירועים של מניעת תפילה; אירועים שחרכו את הלב והיו בלתי נתפסים ובלתי מתקבלים על הדעת", כתב הרצוג. 

"לקראת ההקפות שנציין הערב ומחר בכל רחבי הארץ אני פונה אישית אליכם, אזרחיות ואזרחי ישראל, לכל אחת ואחד מכם, וקורא לנהוג בהתחשבות, בהכלה, בכבוד ואהבת ישראל בזמן ההקפות ובכלל, ולאפשר לכולנו, יחד, את תחושת החג והשמחה. בלי פרובוקציות, בלי הפרעות, בלי ריבים. בואו נחליט - די להרמת קול, די להרמת ידיים! בשמחת התורה עלינו לשים את המחלוקות בצד ולשוב לשמחה הטהורה והזכה של התחלת השנה החדשה ועמה סבב הקריאה בפרשות השבוע", הוסיף.