שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון יואב גלנט, בעקבות סגירת כביש 60 בסמוך לחווארה, במהלך לווית פלסטיני החשוד ביידוי אבנים שנורה למוות על ידי כוח צה"ל.

אחרי יממה של טרור: חנויות בחווארה ייסגרו, סגר ביו"ש בחג
לילה של אלימות בחווארה אחרי הפיגוע: עימותים קשים פרצו במקום

לדברי סמוטריץ', "ביקשתי מהמזכיר הצבאי לברר אם מדובר במדיניות מתואמת ומכוונת, ולטענתו 'כמה מאות ערבים החלו יורידם אל הכביש בהפתעה וצה"ל לא נערך מראש עם כוחות ולכן סגר את הכביש זמנית עד להגעת כוחות תגבור ופיני הכביש למניעת חיכוך. עוד אמר אלוף גיל כי 'הרמטכ"ל הנחה לפתוח את הכביש כמה שיותר מהר'. מובן, כי בנסיבות אלו קיבלתי את הסברו".

"אלא שבפועל הכביש נשאר סגור במשך ארבע חצי שעות", הוסיף סמוטריץ'." נערכו בו התפרעויות רבות, וחמור מכל, עם סיום האירוע הגיע לידי אמירה מפורשת של גורמים רשמיים במערכת הביטחון ולפיה 'חווארה סגורה לכולם, אפשרנו רק את שיירת הלוויה'. אמירה זו סותרת לכאורה חזיתית את אמירתו של המזכיר הצבאי".

שר האוצר קרא לראש הממשלה ולשר הביטחון לחקור מי קיבל את ההחלטה לסגור את הציר במהלך הלוויה. "האם הרמטכ"ל ידע על כך, ומי שיקר למזכיר הצבאי וכתוצאה מכך לי כשר בממשלה", שאל. "כיצד יצא האירוע משליטה והפך להתפרעות רבתי שגרמה להישארות של הכביש סגור במשך שעות כה רבות ועלולה להשליך על מצב הביטחון בציר מכאן ולהבא".

הוא סיכם: "מובן כי סגירת ציר מרכזית למשך שעות באמצע היום ועוד בערב חג הנה לא הגיונית ובלתי קבילה בעליל".

הלילה, כאמור, התפתחו עימותים קשים בין פלסטינים לישראלים בחווארה לאחר חיסול המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול במקום. בעקבות הפיגוע, חבר הכנסת צבי סוכות הקים במסדרון חווארה סוכה, אליה הגיעו עשרות מתנחלים. האירוע התפתח לחיכוך הדדי במקום, במהלכו יודו אבנים ובוצע ירי על ידי צה"ל לעבר מחבל שזרק בלוקים לעבר רכבים ישראלים.

כזכור, ניסיון פיגוע התרחש אמש בחווארה, כאשר ירי בוצע לעבר רכב חולף. לא היו נפגעים, אך חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על נפגעת חרדה. הרכב היה בדרכו, בחווארה לכיוון תפוח. המחבל ככל הנראה ירה באקדח וברח רגלית. בהמשך הלילה, חיסלו כוחות הביטחון את המחבל, ג'מאל מג'דוב, תושב אזור טול כרם, במקור מירדן.