עדכון המגעים לממשלת אחדות: המחנה הממלכתי נמצא במגעים מול אנשי ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הטענות, לא הצד של בני גנץ וגדי אייזנקוט הוא זה שתוקע את המהלך, וההסכם עדיין לא נחתם בגלל הפערים בעמדות שטרם צומצמו. 

לפיד וגנץ קראו להקמת ממשלת חירום; הליכוד: "נתניהו הציע לשניהם להיכנס"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הערב דברים ואמר: "בעת הזו, שמיטב בנותינו ובנינו, מתגייסים למילואים, שאנו סופדים למאות הרוגים, שכולנו מתפללים לשלומם של אלפי פצועים, חטופים ונעדרים, עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים.

"כבר אתמול, הודעתי לראש הממשלה שאני נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות של המחנה הממלכתי ובתקווה של מפלגות נוספות באופוזיציה לממשלה, מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה, שינהל את זירת הקרב מול עזה, ומול כל הזירות הנוספות.  אם תינתן לנו אפשרות אמיתית להשפיע ולהשתתף בניהול המלחמה, אנחנו נתייצב עד לסיומה. ואם יבחר שלא, מערכת הביטחון והממשלה יקבלו מאיתנו כמחנה ממלכתי גיבוי מבחוץ לכל צעד נחוש ואחראי".

נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

הנשיא יצחק הרצוג נשא נאום גם הוא, ואמר: "המסע שלנו לניצחון עובר רק בנחישות, רק באמונה בצדקת הדרך, רק יחד, כאיש אחד בלב אחד. בל נשגה באשליות – ימים קשים לפנינו. זה הזמן להתאחד מול האויב – להתאחד – ולפעול כאגרוף נחוש. זה צו השעה, והוא צו חירום – אחדות ישראלית. הן בעם, והן בכנסת והן בממשלת חירום.

במקביל, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כינס את ישיבת סיעתו, שתומכת בדרישת לפיד להקים ממשלת חירום מקצועית, ללא שר האוצל בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

מנגד, יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר: "במידה וראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל מתייצבים מול המצלמות ומודיעים לעם ישראל שהממשלה החליטה לחסל את ארגון הטרור חמאס ואת כל מנהיגי הטרור ולא תסתפק בשום דבר פחות מזה, אני אצטרף לממשלה חירום לאומית ללא שום תנאים".