בין כל התיעודים והתמונות של השבויים שנחטפו לתוך רצועת עזה על ידי מחבלים ומוחזקים על ידי ארגון חמאס, נראתה גם יפה אדר בת ה־85. בני משפחתה זיהו אותה על ידי אותם סרטונים, ובפוסט שכתבה נכדתה אדוה הבהירה כי אמנם היא אישה מבוגרת וחולה, אך היא צלולה ומודעת למתרחש סביבה. כלתה אדריאנה שוחחה עם ענת דוידוב ואודי סגל בתוכניתם ב-103fm ושיתפה בתחושות הקשות.

מבצע חרבות ברזל: יותר מ-700 נרצחו, חשש למנהרות בעוטף עזה
דובר צה"ל מעדכן: "עדיין יש מחבלים בעוטף, חשד למנהרה בקיבוץ כפר עזה"

"זו חמותי, אמא של בעלי וסבתה של הילדים שלי. אנחנו לא יודעים כלום, אנחנו רואים רק את התמונות שהם העלו. אנחנו רואים את הגאווה בעיניים שלה. אנחנו רואים את הרצון לא לתת להם את השמחה. היא אישה מאוד מאוד חולה אבל מאוד מאוד צלולה. אנחנו רואים בתמונות איך היא הולכת עם ראש זקוף ומתלווה אליהם. זה קשה. ככל שעובר הזמן, כל רגע קשה יותר", סיפרה בכאב.

לאור אמירותיה תהו צמד המגישים האם יפה יכולה לשרוד ללא התרופות הקבועות שלה, ואדריאנה השיבה: "לא. זה יהיה סוג של מוות איטי וכואב. היא לוקחת המון משככי כאבים. יש לה אישורים לגראס וכל שאר הדברים, ואין לה כלום. בעיות של אנשים מבוגרים. היא צלולה ואנחנו אומרים לעצמנו שהיינו שמחים אם היא אולי לא הייתה צלולה, אם היא לא הייתה מבינה מה קורה לה. אם לא יקרה משהו בימים הקרובים זה יסתיים במותה. אולי בשעות הקרובות כבר, אני לא יודעת כמה זמן היא תוכל לשרוד".

באשר לפרטים אודות חטיפתה, שיתפה אדריאנה כי "אנחנו יודעים הכול כי אנחנו דיברנו איתנו בבוקר וכל המשפחה שלנו חיה בקיבוץ, כל המשפחה שלנו חיה בקיבוץ ניר עוז. כל האחים של בעלי, כולם שם תושבי העוטף מבחירה הרבה מאוד שנים. אמא שלי הייתה בין מקימות הקיבוץ.

אנחנו יודעים מהאחרים שנשארו, הקשר איתה נותק בשמונה וחצי בבוקר, היינו אמורים להגיע לבקר איתה. חשבנו שנעלה את הנינים לטרקטורים. התבדחנו שיש הרבה אוכל, שאולי תעשה לנו טייק אוואי, ואז מהר מאוד נותק הקשר. עם האחרים המשכנו עוד לדבר ככה קצת, שעות ארוכות, התחלנו להבין את הטירוף שיש שם. קיבלנו את ההודעות על כמויות המחבלים".

אביו של אופק קימחי, נעדר במסיבת הטבע סמוך לרעים (צילום :אלון חכמון)

"מישהו יצר איתכם קשר?", שאלה דוידוב, ואדריאנה הדגישה: "אף אחד. אף אחד לא יצר איתנו קשר. אתמול בעקבות הראיונות שלנו, הבנות שלי ואני התחלנו לייצר פה חמ"ל, להעלות את הסיפור הזה למודעות. למשרד החוץ פנו אלינו אם אנחנו מוכנים לדבר עם התקשורת בשפות זרות, זה הדבר היחידי. ואולי מישהו, איזה בכיר בעולם יבין שאולי הוא יכול להתערב ולהוציא משם את האנשים האלה".

לסיום, הוסיפה אדריאנה כי "יש לנו גם אחיין שם שאנחנו לא יודעים עליו שום דבר, שיצא להגן על הקיבוץ עם הנשק. הם היו ארבעה, שניים פצועים קשה, את השניים האחרים לא מוצאים. הקיבוץ הזה איבד לדעתי שלושים אחוזים ממספר החברים שלו. הם עברו בית בית וריססו אנשים. יפה לא יכלה לסגור את עצמה, היא ישבה בחדר פתוח אז אנחנו משערים שהם פשוט נכנסו, בזזו, הרסו את הבית ולקחו אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm