מבצע חרבות ברזל: עורך הדין ראבילו - נציגו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועורך הדין אביאני - נציגו של חבר הכנסת בני גנץ ייפגשו הבוקר (שני) בשעה 10 כדי לדון בהסכם הכניסה לממשלה.

מחבלים חדרו לשדרות: חשד לאירוע בני ערובה
הדולר והאירו מזנקים, בנק ישראל בצעד חריג כדי למנוע את קריסת השקל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתגובה להצעת גנץ וליברמן להיכנס לממשלת חירום: "כל עוד בסיס הכניסה לממשלה הינה הסכמה כי היעד שתגדיר הממשלה לצה״ל הינו הכרעה מוחלטת וריסוק כוחו הצבאי והשלטוני של החמאס, עוצמה יהודית תקבל בברכה ממשלת חירום רחבה שכזו. ישראל בשעת חירום. חייבים להתאחד ולנצח".

השר ניר ברקת: ״ישראל במלחמה וזו השעה לממשלת אחדות לאומית. בשעה מורכבת כזו עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהתאחד נגד האויב שרוצה להשמיד אותנו. לוחמי צה״ל מכל חלקי החברה הישראלית יוצאים לקרב על מדינת ישראל ועלינו לגבות אותם עם ממשלת אחדות שתייצג את כל העם. עלינו להקים ממשלת אחדות עוד היום ולנצח את המלחמה ביחד״.

יאיר לפיד בקריאה להקמת "ממשלת חירום" (צילום: עידו רימון)

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "אחדות ולכידות הם צו השעה כדי לנצח את אויבינו. עזבו צוותים ועזבו משא ומתן. אני קורא לרה"מ נתניהו ולבני גנץ להתעלות לגודל השעה, להיפגש מיד ולסכם על הקמת ממשלת חירום לאומית שתאחד את העם, תרים את הרוח, תעניק גיבוי מלא לצה"ל ותביא בע"ה לחיסול מוחלט של חמאס וארגוני הטרור בעזה".

בתוך כך קרא יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראשי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית. "אני קורא לראש הממשלה ולראשי האופוזיציה להקים ממשלת חירום לאומית, ויפה שעה אחת קודם. בשעה קשה זאת, שעם ישראל במלחמה, זו לא העת להצבת תנאים או למשיכת זמן. אלו ימים מהכואבים ומהקשים שידענו כמדינה וכחברה. הכאב קשה מנשוא, וזו השעה למנהיגות מלוכדת ומאוחדת. נכאב, נלחם וננצח רק ביחד", אמר בר-דוד.