ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שני) דברים, ביומה השלישי של מתקפת הטרור של חמאס על ישראל. "אנחנו ביום השלישי למערכה, אנחנו במערכה על הבית. מלחמה על הבטחת קיומנו, מלחמה שבה ננצח", ציין. 

ישראל במלחמה | יותר מ-100 גופות בבארי; חמאס מאיים בהרג החטופים
שר בכיר בליכוד: "גנץ צריך להצטרף מיידית לממשלה, רוצים את הידע שלו"
בעקבות הודעת פיקוד העורף: התנפלות על סופרים ברחבי הארץ; ההנחיה הוסרה מהאתר

על רקע השיחות לממשלת חירום, פנה נתניהו לאנשי האופוזיציה: "אני קורא למנהיגי האופוזיציה להקים ממשלה, כמו שהוקמה עם מנחם בגין במלחמת ששת הימים".

"אנחנו ידענו תמיד מי זה החמאס, עכשיו כל העולם יודע. חמאס זה דעאש, ונכריע אותו בדיוק כפי שהעולם הנהור הכריע את דעאש. האויב הנאלח הזה רצה לקבל מלחמה, והוא יקבל מלחמה", הוסיף. 

נתניהו התייחס לדיווחים שפורסמו מוקדם יותר, לפיהם הוזהר ע"י המודיעין המצרי מפני "משהו גדול" שיקרה בגזרת עזה: "יש הרבה פייק ניוז שמפורסמים במטרה להפחיד או לפלג בינינו. כמו אזהרת המצרים, ועל כך שיש עשרות מנהרות חודרות לישראל".

בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"זה יקח זמן, אבל אני מבטיח לכם שבסיומה של המלחמה, כל אויבנו ידעו שזו הייתה טעות איומה לתקוף את ישראל", ציין והוסיף: "מה שנעשה לאויבינו בימים הקרובים, יהדהד אצלם לדורות". 

על מינוי גל הירש לאחראי על סוגיית החטופים, אמר ראש הממשלה: "אתמול מיניתי את גל איש כאחראי על נושא החטופים והנעדרים. אנחנו נעשה הכל למענם. לב כולנו עם משפחות החטופים והחללים. איבדנו משפחות שלמות, חיילים, חיילות ושוטרים. שותפות הגורל היא של כולנו. זה הדבר הכי אמיתי והכי עמוק שקושר אותנו אחד לשני".