השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הערים קשיים בדרך להקמת ממשלת חירום לאומית בצל מבצע "חרבות ברזל", כיוון שהוא נשמע מתנגד להקמת כל פורום ביטחוני מעבר לקבינט המדיני-ביטחוני. אולם, בתום ישיבת ראשי הקואליציה אמר השר: "אמרתי בראשי קואליציה - אני בעד אחדות, אני בעד ממשלת חירום. צריך להכניס את כל מי שרוצה למוטט את שלטון החמאס".

סקר מעריב: רוב מוחץ של הישראלים בעד הקמת ממשלת חירום לאומית
התקדמות משמעותית במגעים להקמת ממשלת חירום, ההכרזה צפויה היום

קודם לכן טענו גורמים בלשכתו של בן גביר: "בן גביר בעד אחדות, במיוחד בעת הזאת, אבל לא לריקון מתוכן של הקבינט".

מנגד, במפלגת הליכוד הוציאו הודעה: "הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה".

בתוך כך, שר התרבות והספורט מיקי זוהר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בן גביר, זה לא הזמן לפוליטיקה. זה הזמן לממשלת אחדות מיידית ובלי תנאים שתוביל את עם ישראל לניצחון מכריע מול החלאות בעזה. מספיק לבזבז זמן על שטויות, עם ישראל נלחם על הקיום שלו".

השר ניר ברקת: ״כל דקה שעוברת ולא קמה ממשלת אחדות היא נזק במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל ומעכבת את האחדות בעם. אני קורא לכולם לגלות גדלות לב ומנהיגות ולהניח בצד כל שיקול פוליטי. עלינו להקים ממשלת אחדות בהקדם האפשרי כדי לאפשר לכוחות צה״ל להתרכז במשימה הניצחון. רק ביחד ננצח״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צייץ: "ממשלת חירום לאומית. עכשיו!".

השר אבי דיכטר: "בן גביר עצור. הגיע זמן אחדות עד הניצחון".

שר החינוך, יואב קיש, צייץ: "האמירה של בן גביר לא מקובלת. ממשלת אחדות עכשיו!".

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "את ממשלת החירום צריך להקים - היום! עם ישראל לא ישכח ולא יסלח למי שינסה למנוע הקמתה בשעה הזאת".

מוקדם יותר דווח כי חלה התקדמות משמעותית במגעים בין הליכוד והמחנה הממלכתי להקמת ממשלת חירום, ונראה היה כי הדברים כמעט סגורים. בשעה 11:30 ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן לכנס את ראשי מפלגות הקואליציה, לדון איתם בפרטי ההסכם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ולהכריז על הקמת הממשלה לאחר הישיבה.