עו"ד שי גלילי, מבקר הפנים של מפלגת הליכוד, השתתף אמש בפאנל בערוץ 14 שעסק במלחמה ברצועת עזה וגרם לסערה גדולה. במהלך דבריו, טען: "הסיבה העיקרית שהגענו למצב הזה, היא פשעי אוסלו". בהמשך, אמר דברים קשים נגד השמאל הישראלי, עד שאפילו המגישה התנגדה לדבריו.

עו"ד גלילי הוסיף "במשך כל השנים אמרו נביאי השקר הזה שנסיגה תביא שלום, אם רק ניתן להם כלכלה, הם יעזבו אותנו בשקט, אם איפוק נחשב פתרון ככוח, שכל מי שמתנגד לנסיגה הוא פחדן השלום, כל הסיסמאות האלו נטמעו כאן. שגידו דור שלם של אנשים שהתחילו להאמין להם".

"בפועל מה שקרה שהם לקחו עם שטבול מהקודקוד שלו באידיאולוגיה נאצית אנטישמית ושהידית ונתנו לו מדינה, נתנו לו אפשרות להתארגן. איבדו את הרסן מחיות אדם, הצבא הזה הביא בסוף לשואה על קיבוץ בארי. זה הפשעים של השמאל שאף אחד לא מדבר עליהם, לא נותן את הדין. בכל מדינה אחרת בעלם, לא בישראל הדמוקרטיה המתאבדת, במדינה מערבית אחרת אנשים כאלה היו עומדים לדין בעוון בגידה. 

"אני חוזר למשאל הישראלי זה לא נגמר, עד לפני חודשיים גייסו כספים לנאצים בחווארה, זה האנשים. הסרטן השמאלני משתק את המערכות של הגוף, זה נהיה נורמלי המצב הזה...".

לאחר הסערה שנוצרה, כתב גלילי בחשבון הטוויטר שלו: "אני באמת מאמין שהסכם אוסלו, הוא ההסכם שהעניק באופן גרעיני את היכולת של הברברים להתארגן ולקבל אוטונומיה, שרק באמצעותה הם ביצעו את המיני-שואה בקיבוץ בארי".

אחת ממובילות המחאה, שקמה ברסלר, הגיבה לדבריו של עו"ד גלילי: "השמאל אשם. המבלים במסיבת הטבע אשמים. תושבי הדרום אשמים. כווווללם אשמים. ממשלה של חדלי אישים".

שי גלילי מסר: "אתמול השתתפתי בפאנל שבתכנית ששודרה בערוץ 14, והתבטאתי בשידור חי. ברם, נוכחתי לדעת כעת כי דבריי פגעו בכמות גדולה של אנשים, אפילו מבין חבריי הקרובים ביותר ואף מבין חלק מבני משפחתי. כשבחנתי את תוכן הדברים ב"ראייה לאחור", ומשהבחנתי בדבר היקף האנשים העצום שנפגעו מהם, התוודעתי לכך כי השתמשתי בביטויים שלא היו צריכים להיאמר או להישמע, כמו גם במטאפורה שהעצימה את הפגיעה האמורה (קל וחומר, בעיתוי שהדברים נאמרו)".

"על כן, משלצערי אין ברשותי "מכונת חזרה בזמן", הנני לעשות את מה שנותר ביכולתי ולהבהיר באופן חד משמעי, כי הנני מצר בזאת על ההתבטאויות הנדונות, תוך בקשת מחילה כנה מכל אלו שנפגעו מהן, לרבות ובעיקר מחבריי הקרובים ביותר ואלו מבני משפחתי. התנצלותי זו ובקשתי למחילה הן כנות ואמיתיות ואינן נעשות מתוך אילוץ כל שהוא, בבחינת "מודה ועוזב - ירוחם". בשולי הדברים, אציין כי אנו נמצאים בתקופה אמוציונאלית וקשה; בני עמנו עדיין מוחזקים בשבי האכזרי; ואסור שיהיה מקום בעת זו למחלוקות פנימיות. משכך, אנצל את ההזדמנות הזו לקרוא לעם ישראל להתאחד ולפעול במשותף "כאיש אחד" במלחמתו באויב האכזר שביצע את הזוועות הנוראיות בבני עמנו".