זהו יומה החמישי של מלחמת "חרבות ברזל", ובישראל סופרים את הנופלים ואת הנרצחים עם מספר לא נתפס של 1,200 נרצחים וכ-3,000 פצועים. בצל המלחמה מתקיימים מגעים בממשלה לממשלת אחדות והצטרפותו של שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לממשלת נתניהו. שר הקליטה והעלייה אופיר סופר (הציונות הדתית) שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס למספר הבלתי נתפס של הקורבנות, לנאום של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולמגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית.

בן גביר דיבר על "שומר חומות 2", בכירים בממשלה: "חסר אחריות, שיתעשת"
בזמן הנאום המרגש של ביידן: חברת הקונגרס ממפלגתו סירבה לגנות את הטבח

תחילה התייחס סופר למספר הבלתי נתפס של הנרצחים, ואמר כי "זה מספר חסר תקדים, בלתי נתפס, האופן של הטבח הוא בלתי נתפס. חיות אדם הם, מעשים מהגרועים שבהיסטוריה של העם היהודי, אולי הגרועים ביותר. אנחנו מבינים מקצה לקצה ולא רק אנחנו, גם העולם. חמאס שהוקם ב-1987, ימות ב-2023 או בשנים הקרובות, מי שהקים אותו גם קבר אותו בהחלטה לצאת למתקפת הטרור המזעזעת הזו. בכך אנחנו צריכים להיות נחושים ומאוחדים - זו המשימה שלנו".

"פגשתי לוחמים שהיו שם, גם שוחחתי עם אנשים שהיו שם, שום דבר לא דומה למלחמות קשות שעברנו. חיסול חמאס צריך להיות המטרה, אני לא יודע מה הטכניקה. התפקיד שלי זה לדאוג שזו תהיה המטרה. שמעתי את הדברים של שר הביטחון, זה מה שאנחנו צריכים לעשות, זה מה שצריך לקרות", הוסיף.

עוד אמר, כי "זוהי מלחמת קיום של מדינת ישראל וזה ברור היום לכולם. אם חשבתי שאנחנו מדברים על היסטוריה לעשרות שנים, מדובר באירוע היסטורי בפרספקטיבה רחבה מכך, ארוכה מכך. זה אירוע היסטורי בתולדות העם היהודי. אנחנו בתחושות הקשות האלה נצטרך לחיות עוד לא מעט שנים. אני אומר שכרגע אנחנו צריכים להתאחד".

על נאומו העוצמתי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר, כי "הדברים המרגשים של הנשיא אתמול נותנים רוח גבית. הסולידריות הישראלית, אלה הדברים שצריכים לאחד אותנו עכשיו. אין לנו מקום אחר להיות בו. אנחנו כאן כדי להיות כאן ואנחנו כאן כדי לחיות כאן". 

לדבריו, המערכה שאנחנו נמצאים בה היא שונה מכל המערכות שהכרנו, זה אופי אחר לא נגד צבאות, זה נגד ארגון טרור שעבד בצורה נוראית. יש לזה משמעות גם באופן של ניהול האירוע, אנחנו עובדים ודואגים וצה"ל עוד חזק ואיתן, ואני קשור לצרכים בשטח. חבריי ורעיי מתנדבים שהכל יעבוד בצורה מיטבית. אנחנו צריכים להיערך גם למתקפה בצפון, צריכים לראות את זה כעובדה. אני איש הצפון ואני בדרכים לצפון ואנחנו צריכים להיערך גם לזה, זה לא רגע להלקאה עצמית, רק לשפר ולפעול. אנחנו במשרד העלייה והקליטה גם חילצנו חלק ממקלטי העלייה שלנו שנמצאים באשקלון ואיבים אחורה. אנחנו נותנים סיוע נפשי בשפות. אנחנו בונים עתודת רופאים שתסייע לנו ולרופאים מהתפוצות. ישבתי עם גורמים גם לגבי התמיכה הבלתי מסויגת, הם אמרו לי זה הרצון לסייע. אנחנו צריכים לחזק מהשותפות הזו. חברי עובד על הקמת של כיתות כוננות גם בחיפה. אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל דבר. זו עת מלחמה, עת אחדות, ועת נחישות".

על הקמת ממשלת אחדות לאומית אמר סופר: "צריך רק לחזק, זו ההשפעה היחידה. חשוב לפגוש את האנשים, חשוב לדבר איתם, חשוב להבין איזה מראות קשים אנשים ראו וחוו, כי זה גם נותן כוח ונחישות". עוד אמר, כי "המטרה היא לחסל את חמאס, לגמור אותו, חמאס לא היה קיים לפני 87, הוא לא יהיה יותר. זה תלוי בנו ורק בנו. בסיוע של הקב"ה. המראות הם מראות שואתיים".  

לסיום התייחס לנושא השבויים והנעדרים: "המטרה שלנו היא השמדת חמאס, זו מטרת העל, מכאן הכל צריך להיגזר. מתקפת טרור זו מילה עדינה לטבח שהם עשו".