מבצע חרבות ברזל: השרה לשעבר איילת שקד בירכה הערב (רביעי) על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להקים ממשלת חירום. "יתכן שרוב האנשים בכלל עוד לא מבינים את סדר הגודל של האירוע", אמרה בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM. "בשעת משבר כזו צריך לאחד כוחות, גם כדי שיהיה ייצוג לרוב חלקי העם וגם כדי שיהיה עוד ניסיון בפורום כזה". 

היום החמישי למלחמה: נתניהו וגנץ סיכמו על ממשלת חירום, אזעקות בצפון הארץ
"השארנו את הרכב מונע לא במכוון": הנס הלא ייאמן במסיבת הטבע ברעים

שקד התייחסה גם לנאום שנשא אתמול נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ואמרה: "הוא ריגש את כל עם ישראל, ונתן לנו גיבוי חשוב מאוד מול איראן והחיזבאללה. פשוט אדם יוצא דופן. רואים שזה בא לו באמת מהלב, שהוא באמת מבין את הכאב שלנו וזה כואב גם לו.

"מי שביזה את הנשיא הזה צריך להתנצל ולהתבייש", היא הוסיפה. "אבל היום זה לא מה שמעניין אותי, מה שמעניין אותנו שהתמיכה של אמריקה תהיה מוחלטת. שנקבל עזרה וכל מה שצריך. כי אם אנחנו יוצאים למלחמה אנחנו צריכים את העזרה האמריקאית ואנחנו צריכים את החימוש האמריקאי, בניגוד לכמה שרים הזויים בממשלה הזאת שחשבו אחרת".

בהמשך סיפרה השרה לשעבר על האזרחים עמם נפגשה ברחבי הארץ מאז פרוץ הלחימה. כולם עם רוח לחימה ורוח התנדבותית. אנשים היום לא עובדים, כולם מתנדבים. יש לנו רוח מדהימה בעם שלו ואנחנו הולכים לתקופה מאוד קשה".

עוד הוסיפה: "אני רוצה לנצל את המצב ולהגיד לאזרחים – תיקחו נשקים, אנחנו מגיעים למערכה שהיא רב זירתית ולכן צריכים להיות מוכנים. ראינו בעוטף שבסוף מי שהחזיק את היישובים היו כיתות הכוננות עם הנשקים. יש שם סיפורי קרב הירואיים. בחור בשם שחר, רק כשנגמרה לו התחמושת המחבלים הצליחו לחסל אותו, שבע שעות הוא החזיק. בסוף אזרחים מצילים חיי אדם".