צניחה דרמטית במידת האמון של הציבור בצמרת המדינית, הפוליטית והצבאית אחרי הטבח בדרום – כך עולה מסקר ״מעריב״ שיפורסם במלואו מחר.

נתניהו: "זוהי מלחמה על הבית והיא צריכה להסתיים בריסוק וחיסול החמאס"
"למה אתה לא בעוטף?": אזרחים תקפו בחריפות חברי כנסת ושרים מהליכוד

מבין האישים שנבדקו, הציבור מעניק את מידת האמון הנמוכה ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. בסולם של 1 עד 10, כלל המשיבים העניקו לראש הממשלה את הציון הממוצע 4.2. בפילוח לפי הצבעה, מצביעי הליכוד העניקו לנתניהו ציון של 6.7, מצביעי המחנה הממלכתי 2.7 ומצביעי יש עתיד 1.7 בלבד. 

ציון מעט גבוה יותר, אך עדיין נמוך, מעניק הציבור לתפקודו של שר הביטחון יואב גלנט. ממוצע של כלל המשיבים העניק לגלנט ציון של 5.4 בלבד: 5.5 בקרב מצביעי הליכוד ורק 4.9 בקרב מצביעי יש עתיד. הרמטכ״ל הרצי הלוי זוכה גם הוא לציון נמוך: 5.7 בקרב כלל המשיבים, כאשר מצביעי הליכוד מעניקים לו 6.8, מצביעי המחנה הממלכתי 6.4 ומצביעי יש עתיד 5.8.

42% מכלל המשיבים העניקו לראש הממשלה נתניהו את הציון הגרוע ביותר (1). 18% העניקו ציון זה לגלנט ו-16% להלוי. 

הסקר נערך עבור מעריב על ידי ״לזר מחקרים״ בראשות ד״ר מנחם לזר בשיתוף פאנל המשיבים האינטרנט Panel4All.co.il. הסקר נערך בתאריכים 11-12 באוקטובר וענו עליו 600 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית היא 4.0%. ההודעה הרשמית על הקמת ממשלת החירום התקבלה במהלך ביצוע הסקר.