נגמרה הידידות? נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ טען לאחרונה בשיחות סגורות עם גורמים רפובליקנים שונים, כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להיות מודח מתפקידו, כך על פי דיווח במדינה. עוד דווח כי הסיבה העיקרית לרצון זה של טראמפ, הוא "הכישלון של נתניהו למנוע את מתקפת חמאס". 

היום השישי למלחמה | נמשך הירי בדרום, חייל נוסף נהרג בגבול הצפון
לאחר שלקחו חלק בשיירת תמיכה בחמאס: ארבעה עוכבו באום אל פחם

טראמפ אף ציין כי הוא מקווה שנתניהו יסיים את תפקידו עד לינואר 2025, אז הוא שואף לחזור לבית הלבן לאחר הבחירות שיתקיימו בסוף השנה הבאה. על פי דיווח, טראמפ משוכנע כי האחריות חייבת ליפול על נתניהו, משום שהזוועות בעוטף אירעו במשמרת שלו. 

מתוך הרפובליקנים נשמע ביקורת על טראפ, כאשר המועמדת הרפובליקנית והשגרירה לשעבר באו"ם ניקי היילי, ביקרה את הנשיא לשעבר על דבריו, וכן גם המועמד רון דה-סנטיס.

מוקדם יותר, מתח טראמפ ביקורת חריפה על המודיעין הישראלי, והצביע על כישלונו אל מול תקיפותיו האחרונות והקטלניות של חמאס. "הם חייבים לסדר את זה", אמר. לצד הביקורת, טען כצפוי כי "הוא תומך באופן מלא במלחמה נגד החמאס".   

כמו כן, הנשיא האמריקאי לשעבר התראיין ברשת החדשות "פוקס ניוז" וביקר אף שם את התנהלותו של נתניהו והמודיעין הישראלי במבצע הנוכחי. "נתניהו לא היה מוכן וישראל לא הייתה מוכנה", טען והוסיף: "המודיעין הישראלי היה חסר, אלפי אנשים ידעו על זה ונתנו לזה לחמוק".