נשיא קרואטיה זוראן מילנוביץ' אמר כי הוא אינו מביע הזדהות עם ישראל, זאת בשל פעולות התגמול שלה בעזה לאחר התקפות חמאס בסוף השבוע שעבר, ומתח ביקורת על הצגת דגל ישראל בארצו, כך דווח היום (שישי) באתר החדשות POLITICO.

מזכ"ל האו"ם ביקש תשובות מישראל, ארדן: "חרפה, עצמו עיניים"
דיווח מפתיע: דונלד טראמפ קורא להדחת נתניהו מתפקידו
 
בנאום שנשא אתמול בפני התקשורת, מילנוביץ' תקף את ישראל על מתקפות התגמול שלה בעזה, בה נהרגו עד כה למעלה מ-1,500 בני אדם, על פי דיווחי משרד הבריאות של עזה. בנוסף, כינה את החלטת משרד החוץ הקרואטי להציג את דגל ישראל מחוץ לבניין שלה כ"מהלך אידיוטי".

"עם כל האהדה שלי לישראל, שלצערי הם איבדו תוך 15 דקות... אין מקום לדגלים אחרים בקרואטיה, למעט במצבים מוסדרים בהחלט", אמר מילנוביץ'. "גיניתי את הרציחות של חמאס, אפילו הבעתי שאט נפש ותיעוב, אבל הזכות להגנה אינה כוללת את הזכות לנקמה והרג אזרחים", הוסיף.

ההתקפות של ישראל על עזה הגיעו בתגובה לחיילי חמאס שביצעו גל תקיפות, פרצו את גבול המדינה, הרגו יותר מ-1,300 בני אדם וחטפו לעזה כ-150 בני ערובה.

מילנוביץ' אמר גם שהוא יוריד את דגלי האיחוד האירופי ונאט"ו בלשכת הנשיאות שלו מתחת לזה הקרואטי, ואמר שהם "לא זהים" ולכן אין לתלות אותם.

מילאנוביץ', שנבחר לנשיא בשנת 2020, היה בעבר ראש ממשלת קרואטיה בין 2011 ל-2016 וכבר השמיע בעבר הערות שנויות במחלוקת, מהשוואת הפזמון הפטריוטי האוקראיני "סלבה אוקראיני" להצדעה נאצית, ועד לאיום להסיג את החיילים הקרואטים מכוחות נאט"ו המוצבים במזרח אירופה.