מלחמת חרבות ברזל: ראש המל״ל צחי הנגבי קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב, לראשונה מאז החלה המלחמה והתייחס לתוכניות להמשך הלחימה ולנושא השבויים והנעדרים הישראליים שנמצאים בעזה.

חוסל אחד ממפקדי החמאס; 30 פצמ"רים שוגרו לעבר הר דב | עדכונים שוטפים 
הגבול הצפוני מתחמם: שיגורים מלבנון וניסיון חדירה נוסף בהר דוב

בפתח ההצהרה אמר: "אנחנו אומה מאוד חזקה, ואני מכיר את זה מתוך הבית. גדלתי בבית שבו ספגתי את ההכרה שגם אחרי 2000 שנות גלות יש לנו את העוצמה לצאת מהפוגרומים לתקומה ועצמאות".

"מדינת היהודים ספגה בשבת האחרונה, מכה קשה מנשוא. אלפי משפחות שבורות, בוכיות, מוטרפות מיגון מדאגה ומכאב. אני מכיר מקרוב את הכאב הזה של רבים בציבור", המשיך.

"אני יודעים לכאוב, אבל אני מאמין ויודע שגם הפעם נעשה את מה שנדרש מההורים שלנו, ומה שכיום נדרש מאיתנו", הוסיף. "לצאת לקרב ולנצח. אני מאמין שזה מה שהציבור מצפה מההנהגה, וגם מעצמו. אנחנו רואים את ההירתמות של חברה חזקה".

בנימין נתניהו בסיור בעוטף עזה. באדיבות עלה לשרת /לע"מ (צילום :עלה לשרת /לע"מ)

לאחר מכן הוסיף: "למעלה משנתיים לא הייתה פעולת ירי של חמאס, הוא מאוד מורתע ל-15 שנים נוספות, פניו אינם להסלמה. טעות שלי, משקפת את הטעות של גורמים נוספים. שאכן האמנו שהחמאס לקח את הלקח של שומר חומות".

"במבצעים האחרונים נאלצנו להכות בבכירים בג'יהאד, שזעק לחמאס שיעזור לו, אך הוא נמנע מכך. חשבנו שהם הבינו, אך לא. עכשיו נוודא שהם הבינו - התשובה היא לא. גם באופן מערכתי. המצרים לא פנו באף דרך לא ישירה ולא עקיפה", הבהיר.

"אין חולק על כך שמדינת ישראל לא עמדה במשימה", הודה. "הנושא ייבדק וכבר נבדק, ראש הממשלה הנחה את הגורמים הרלוונטיים לבצע את התחקיר. אבל זה לא התחקיר הגדול שנבצע בעתיד. כעת מרוכזים בלחימה".

"לא יעלה על הדעת שמשהו היה מזהיר גורם מודיעיני כזה או אחר, וכתוצאה מכך לא היה מתבצע המהלך הנדרש. כמו שיודעים, באותו הלילה היו אינדיקציות, שהקפיצו את ראש המוסד ב-4 בבוקר", ביקש להבהיר בנוגע לאזהרות מוקדמות על אודות התקיפה.

על השבויים והנעדרים אמר: "ראש הממשלה מינה את גל הירש לעמוד בראש מערך השבויים והנעדרים. גל כדרכו נכנס לנושא הכאוב והקשה הזה במלוא התנופה והמרץ. הוא היה בקשר ככל שהוא יכול עם מרביתן, בוודאי יהיה עם כולן. הוא נפגש מספר פעמים ביום עם ראש הממשלה. לא יכול להגיד שיש משא ומתן, אין לנו דרך לנהל משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל פני האדמה".

"אנחנו קבענו משהו שאין לו תקומה. להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי", הצהיר. "יעד שלא הוצב מאז 2007. הכתישה הזאת כמו שאנחנו רואים לא הייתה מספקת".

"אם אני הייתי תושב העוטף לא הייתי יכול לחזור לבית שלי שבו שחטו את הילדים שלי, אם אני יודע שזה יכול לקרות שוב", אמר לסיום. "אין אופציה שמאפשרת מחדש חיים תחת איום של חמאס. על מספר השבויים המדויק - צריכה להיות הערכה של גורמי מקצוע".

על האפשרות להצטרפות חיזבאללה אמר: "המטרה שלנו היא לא להישאב למערכה דו זירתית, ולכן אנחנו הגדרנו את המיקוד בדרום כיעד העיקרי. יש שורה ארוכה של אתגרים שאנחנו נתקלים בהם מאז תחילת המערכה. כמעט ולא היה יום שבו לא בוצע ניסיון להרוג ישראלים מכיוון גבול הצפון. יכולה להיות תופעה של הונאה. ראינו את זה בדרום, וזה יכול לקרות גם בצפון".