הממשלה מתרחבת?  הליכוד פרסם היום (שבת) ולפיה ישראל ביתנו הצטרפה לממשלת החירום. זאת, לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמין את ח"כ אביגדור ליברמן, להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. 

עם זאת, בהמשך מסר ליברמן: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את החמאס וראשי החמאס. 
אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה". 

כזכור, לפני ימים ספורים שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, הודיעו על הקמתה למשך תקופת המלחמה. במסגרת ההסכם, סוכם כי יתקיים "קבינט לניהול מלחמה", בו ייקחו חלק ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. 

כמו כן, השר רון דרמר וחבר הכנסת גדי איזנקוט ישמשו כמשקיפים ב"קבינט ניהול המלחמה". מטעם המחנה הממלכתי יתווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני, כשאחד מהם צפוי לשמש כמשקיף. מדובר בגנץ, סער, וחבר הכנסת חילי טרופר. חבר הכנסת יפעת שאשא ביטון תשמש כשמשקיפה. 

בנוסף, צויין כי ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ישמר מקום ב"קבינט לניהול המלחמה", במידה ויהיה מעוניין להצטרף אליו. עם זאת, הבהיר לאחר מכן כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה. עוד נמסר כי במהלך תקופת המלחמה לא יקודמו הצעות חוק או החלטות ממשלה שאינן נוגעות לניהול המלחמה. כלל המינויים הבכירים יוארכו אוטומטית במהלך תקופת המלחמה.