מפלגת "הליכוד" הודיעה אתמול כי "ישראל ביתנו" הצטרפה לממשלת החירום לאחר הזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן הכחיש ואמר "אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה". הבוקר (ראשון) התייחס ליברמן לדברים בגלי צה"ל, ואמר כי הוא לא מצטרף לממשלה, אלא רק רוצה להיות חלק מהקבינט המצומצם. "אנחנו תומכים בממשלה בלי שום תמורה, אך אחרי שהייתי בוועדת החוץ והביטחון, שר הביטחון ושר האוצר - מתבקש שאהיה במוקד קבלת ההחלטות".

נמשכת ההיערכות לכניסה קרקעית; חוסל אחד ממתכנני הטבח | היום התשיעי למלחמה
לאחר המחדל העצום והלא נתפס: הכל תלוי באותם גופים שנכשלו | בן כספית

"אני לא מחפש ג'וב או כבוד, אני רוצה להשפיע", אמר ליברמן בפתח השיחה. "אני לא יודע מה התוכניות של קבינט המלחמה, אבל אני יודע מה צריך לעשות. אנחנו תומכים בממשלה גם בלי להיות שרים. הצבענו בעד ממשלת חירום, לא חייבים להיות שרים. אנחנו תומכים בלי שום תמורה או התניה".

"מי לא רוצה אותך בקבינט המצומצם?", נשאל ליברמן, שהשיב "אין לי מושג, זה לא מעניין אותי. ראיתי בתקשורת שכתבו סמוטריץ', גנץ. לא צריך סתם לנפח 38 שרים, יש 15 חברים בקבינט המדיני-ביטחוני, גם זה מוגזם. אני לא צריך כבוד או טייטל מעבר לניסיון שלי. הכתובת הייתה על הקיר, אני התרעתי. חמאס הם מפלצות אדם, זה אויב ערמומי. הוא יודע שניכנס לעזה, הוא בטח מכין לנו עוד הפתעות. אני יודע מה לעשות ואיך לעשות ואשמח להיות חלק מתהליך קבלת ההחלטות".

בנימין נתניהו בסיור בעוטף עזה. באדיבות לע"מ (צילום: לע"מ)

"אם אצורף לקבינט המצומצם אגיע. באמת לא ביקשתי להיות שר", הדגיש ליברמן והבהיר: "לא שוחחתי עם ראש הממשלה על זה. שוחחתי עם מזכיר הממשלה, עם אריה דרעי, עם בכירים נוספים בקואליציה. אמרתי שאין לי מה לרוץ לפגישות, עד שאני לא יודע שאני חבר בקבינט המצומצם, לא אבזבז את זמנו של ראש הממשלה. אמרתי לכולם שאני לא מחפש תפקיד, אלא רק להיות בקבינט המצומצם".

אז למה הוציאו את ההודעה מהליכוד? עשו לך אמבוש פוליטי?
"לא יודע, לא מחפש את זה".