חרף הניסיון להשיב מלחמה מול כוחות חמאס ועזה ולדחות את השאלות הקשות לשוך הקרבות, מן הצמרת הביטחונית עולה כי התקבל מידע מעורר חשש ערב המתקפה בדרום הארץ, אך לא ננקטו צעדים בנדון. לצד סימני השאלה המסרבים לתת מנוח, ארצות הברית מתגייסת במלוא עוזה מתחילת המלחמה על מנת לסייע במאמצים לבלימת המתקפה. דני איילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בארצות הברית, התייחס הבוקר (ראשון) לדברים בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

במהלך תקיפה של חיל האוויר: חוסל האחראי על הטבח בנירים וניר עוז
ליברמן מבהיר כי הוא רק רוצה להיות בקבינט המצומצם: "לא רוצה להיות שר"

"ביידן מבין שהחזית בעזה אבל היא מייצגת היום את העימות הגלובלי שקיים", אמר איילון. "יש פה ידידות אמיתית, אבל זה גם אינטרסים. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רשאי להיות רגשן, אבל הוא לא יכול להרשות לעצמו להיות רק רגשן. זה עימות אמריקאי גלובלי כאשר מאחורה לא רק איראן אלא רוסיה וסין, כל הדברים הללו נמצאים על השולחן של נשיא ארצות הברית ומכאן נגזרות כל הפעילויות שלו פה, וטוב שאנחנו ידידים של ארצות הברית, היו פה פוליטיקאים דרג ז' שעוד העזו להתבדח על חשבונו ולזלזל בארצות הברית, אני מקווה שיתנצלו, לא בפני ביידן, הוא לא מכיר אותם ולא ישמע עליהם". 

הוא הוסיף כי "היום ביידן מבין, הוא מנהיג העולם המערבי, זה עליו, ובמקרה הזה הוא אדם מספיק מנוסה וגם מספיק מוסרי להבין שכרגע האינטרסים האסטרטגיים קודמים לאינטרסים פוליטיים. כמובן שיש להם משקל וימשיך להיות להם משקל, ותהיה לו רוח גבית גם מרפובליקנים. כולם מדברים על חלון ההזדמנויות בגלל הנושאים ההומניטריים, ביידן כבר תחת לחצים מתוך המפלגה שלו, יש לו שם גורמים פרוגרסיביים. לפעמים כדי ליצור עוד מרחב של זמן יגידו משהו אבל עם קריצה שתיתן לנו את הזמן לעשות את מה שצריך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM