ליאור חייט, דובר משרד החוץ, התראיין הבוקר (ראשון) ב-103FM, והתייחס לסוגיית התמיכה הבינלאומית בישראל. "ישראל זוכה בימים האלה לתמיכה בינלאומית חסרת תקדים. אני יותר מעשרים שנה במשרד החוץ, עברנו הרבה סבבים, מלחמות ואירועים, ואני לא זוכר תגובות כאלה בעולם, מעל 80 מדינות שתומכות, ביקורי הזדהות, משלחת מהקונגרס, ועכשיו אני בדרך לביקור של שרת החוץ של צרפת, המסרים הללו חשובים", ציין. 

נמשכת ההיערכות לכניסה קרקעית; חוסל אחד ממתכנני הטבח | היום התשיעי למלחמה
חלק מהמערכה הכוללת: הנחת העבודה שעל צה"ל לאמץ בגבול הצפוני

הוא הרחיב בנוגע לפעולות שבהן נוקט המשרד בימים אלו: "המטרה של משרד החוץ היא לשמר את חלון הלגיטימציה שהוא קיים ויציב למבצע צבאי, להחלטות מדיניות חשובות של ממשלת ישראל. זה נכון, יש גם גורמים נגדנו, תמיד היו, לצערי גם תמיד יהיו, אבל אני חושב שהם כרגע בשוליים, כרגע יש לנו תמיכה בינלאומית רחבה. אנחנו במשרד החוץ פועלים כדי להביא את כל השרים לכאן, הביקורים הם יוזמה של שר החוץ". 

"אני חושב שאין ספק שתמונות הזוועה של הפגיעה באזרחים, בילדים, בנשים, החטיפה, יצרו דעת קהל מאוד חיובית כלפינו ומאוד שלילית כלפי החמאס. וגם המסר שאנחנו אומרים שחמאס הוא דעאש מבהירה לעולם שזה אירוע שהוא בסדר גודל עולמי", הדגיש והוסיף: "כפי שהקהילה הבינלאומית נלחמה בדאעש, כך צריך להילחם בחמאס. הורדנו את הכפפות בהסברה הישראלית, אנחנו מפרסמים תמונות מאוד קשות שלא פרסמנו בעבר, וזה מחלחל. אנחנו פועלים מול משפיעים ומקבלי החלטות. מטרת ההסברה היא ליצור דעת קהל חזקה שתאפשר למקבלי החלטות לעמוד בצורה יציבה עם ישראל. לצערי הרב, גם ביום הראשון ראינו את המטורללים שיוצאים נגד ישראל, אבל הם בשוליים של השוליים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm