בצל המשך הלחימה בעזה, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח היום (ראשון) עם שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, ואמר כי "התגובה הישראלית חרגה מתחום ההגנה העצמית והפכה לעונש קולקטיבי, אנו עושים מאמצים להכיל את המצב בעזה ולהבטיח שגורמים אחרים לא יתערבו".

הנשיא המצרי הוסיף: "זו הזדמנות למצוא פתרון למשבר הנוכחי", שאותו תיאר כ"מסוכן שעלול להשפיע על כל המזרח התיכון". לדבריו של א-סיסי "יש חשיבות להפחית את המתיחות ולהקל על הכנסת הסיוע לרצועת עזה". עוד אמר המנהיג המצרי ופנה לבלינקן: "אמרת שאתה אדם יהודי, הרשה לי לומר לך שאני אזרח מצרי שגדל בשכונה יחד עם היהודים. הם לא היו נתונים לשום צורה של דיכוי או הטרדה, לא הייתה התמקדות ביהודים בהיסטוריה העתיקה או המודרנית. אולי התמקדו בהם באירופה, אך לא במדינות האסלאמיות".

שר החוץ האמריקאי אמר מצדו כי יש להבטיח המתקפה של חמאס לא תחזור על עצמה וכי על האזרחים להיות מוגנים. עוד הדגיש: "עלינו למצוא דרך להיאבק בחמאס, אנו מדגישים את החשיבות של השגת זכויותיהם של הפלסטינים, אך לא על פי גישתו של חמאס"

קודם לכן, בצל הקפאת הנורמליזציה עם ישראל, יורש העצר הסעודי וראש הממשלה, מוחמד בן סלמאן, נועד בריאד עם בלינקן. במהלך הפגישה, דנו השניים אודות ההסלמה הביטחונית בעזה ובסביבתה. 

מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)
מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

במהלך הפגישה הדגיש יורש העצר הסעודי את הצורך לפעול כדי לדון בדרכים להפסקת התקיפות הצבאיות של ישראל בעזה "שגבו את חייהם של חפים מפשע", והדגיש את המאמץ של סעודיה לעבוד על רגיעה, לעצור את ההסלמה הנוכחית ולכבד את המגעים הומניטריים הבינלאומיים, כדי להבטיח שהעם הפלסטיני ישיג את זכויותיו הלגיטימיות וישיג שלום צודק ובר קיימא, לדבריו.

יורש העצר הדגיש את סירובה של סעודיה לפגוע באזרחים בכל דרך שהיא, או לשבש תשתית ואינטרסים חיוניים המשפיעים על חיי היומיום שלהם.

מלבד בלינקן נכחו בפגישה מייקל רטני,שגריר ארה"ב בסעודיה, דירק שולט, יועץ מחלקת המדינה האמריקאית, ברברה ליף עוזרת מזכיר המדינה לענייני המזרח הקרוב וטום סאליבן, סגן הנשיא האחראי למדיניות במחלקת המדינה.