נציבות שירות המדינה, הודיעה היום (ראשון) כי תפתח בחקירה נגד ראש הלשכה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ציפורה נבון. זאת, לאחר שעל פי התלונה, נבון העלתה בחשבון הפייסבוק שלה התבטאויות פוגעניות נגד גורמים שונים, ביניהם גופי מחאה, ערוצי תקשורת, אנשי תקשורת, פרקליטות המדינה, "השמאל", ויו"ר האופוזיציה.

במסגרת הפוסטים, כינתה אנשים וארגונים שונים, בין השאר, בכינויים "בוגדים", יהודונים בוגדים", "חלאות", "גיס חמישי", כמו כן קבעה ש"צריך לתבוע אותם" ו"להפנות אליהם את האצבע" במובן להאשים אותם במתקפה האכזרית על מדינת ישראל.

"התבטאויות אלו הינן התבטאויות חמורות ופוגעניות אשר אינן הולמות עובדת מדינה, במיוחד כאשר מדובר בעובדת משרד ראש הממשלה ועל אחת כמה וכמה בעובדת מעון ראש הממשלה. חומרה יתירה יש לראות בפרסומים פוגעניים ומפלגים אלו כאשר הם באים בתקופת מלחמה, כשעם ישראל מתאחד למאבק באויב המר ואזרחי ישראל נרתמים לסייע למאמץ המלחמה, לחיילים, לתושבים שניצלו מהתופת ואיבדו את כל רכושם, בכל דרך אפשרית", נכתב.

כבר בחודש ספטמבר 2019 נערך לנבון שיחת בירור והבהרה על ידי מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה באותה העת, בגין פרסומים פוגעניים של העובדת בפייסבוק. נבון, כך על פי המכתב, לא הפנימה את הנדרש ממנה כעובדת מדינה ולמרות שיחת הבירור שבה לפרסם פרסומים פוגעניים נגד גורמים שונים. בגין כך נפתחה נגדה חקירת משמעת ובשנת 2021 הוגשה כנגדה תובענה לבית הדין המשמעתי.