נועם לניר, בעל השליטה ומנכ"ל חברת ההשקעות 'ליוורמור השקעות', התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואיתן בן אליהו ב-103FM, והתייחס לכך שהיה מבין אנשי העסקים שהטיסו באופן פרטי לוחמים מחוץ לארץ אל ישראל.

מתקפה בליכוד נגד נתניהו: "הנהגה שמרחמת על מפלצות לא ראויה להנהיג"
לראשונה ממלחמת לבנון הראשונה: אל על תוציא טיסות בשבת | כל הפרטים

"השורה התחתונה זה שבאל על בסופ"ש האחרון הפעילה ארבע טיסות שלא הופיעו על מערכות המחשב, אנשים לא ידעו להזמין מקום בהן", אמר לניר בפתח דבריו, "הם היו צריכים להירשם אליהן בדרכים שאני לא יודע להירשם אליהן. גם ליום שבת הקרוב אין פירוט טיסות מפורסם. נראה לאנשים שתכף גומרים את האנשים, ואל על פרסמה שהטיסות לא היו מלאות. אנשים לא יודעים לאיפה להירשם, הן לא היו מלאות בגלל שאנשים עם צווי 8 באו לאותן טיסות עם המשפחות שלהם ואמרו להם 'אתה עולה אבל בני המשפחה לא עולים'".

"יש פקק בהובלה לישראל כרגע", הוסיף, "בימים כתיקונם טסות לפה מאות טיסות זרות בשבוע, הן חדלו. אל על ספק קריטי. יש כמה סעיפים בעניין הזה, אבל יש את הדבר הפשוט שהנהלת אל על, האנשים מהאזור הזה, אמרו לי 'נועם, חשוב להפעיל לחץ על השרים'. הבעלים של אל על הוא בחור חרדי, בן 28, עליו רשומה החברה. אנחנו מבקשים, מתחננים, תנו לנו הוראה, פקודה. יש כל מיני סעיפים בחוק, בפרקטיקה, האירוע הזה הוא בן שבוע, שרת התחבורה מוציאה ספינים".

"אני ביקרתי לאחרונה חבר שלי, בשפיים, הבן שלו חטוף בעזה. הוא פה עם משפחתו. הבן של שי חרמש חטוף בעזה. אתמול הייתי בערב אצל משפחת אלבד. הבת שלהם לירי מצולמת בסרטונים בידי חמאס. מה שמירי רגב מתעסקת עכשיו זה ספינים במקום לתת הוראה פשוטה - אל על תקימו לו"ז טיסות, אנחנו צריכים תנועה סדירה, 80 כמו היכולת שלכם. הלב נשבר. אבא שלי זה סיפור שהיה חזק, אבל היום נוצרים סיפורים הרבה יותר קשים, נוראיים, ואל מול כל זה עומדת ממשלה צינית, ראש ממשלה שמשסה חטופים בחטופים", טען.

לאחר מכן אמר: "הרב הראשי לישראל, הרב לאו, קיבלתי ממנו הודעה דרך מתווך שאין שום בעיה ואל על חייבת לטוס בשבת. מירי אומרת שהיא נתנה אישור אבל אין הוראה. היא נתנה אישור ולא הוראה. אני צריך לכל טיסה להעלות את המקרה ההומניטרי הספציפי, העליתי לא מעט משפחות שכולות לארץ כשאני שולח אליהם את בני המשפחה כדי שלא יתבשרו על האסון בטלפון, בני המשפחה מספרים להם, באים להורים, לילדים, לאחים, מספרים להם שם, וטסים חזרה יחד לארץ".

לסיום ציין כי "הפעלתי הרבה מאוד טיסות כאלה. על חשבוני דרך אגב, אבל אין לי בעיה. אני מוכן לשלם את הפסדי אל על מכיסי ככל שאל על תעבוד כמו שצריך. בואו נעצור פה, יש לי עוד בטן מלאה, חבל. אם אנחנו נמשיך ככה לתקוף ברדיו יכול להיות ששרים אחרים גם ישימו לנו רגליים, צריכים למתן את העניין, הם אנשים עם אגו". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM