היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד ברוריה מנדלסון, פרסמה הערב (שני) את חוות דעתה בנוגע להצעת תקנות החירום של השר שלמה קרעי לסגור את שידורי ערוץ אל ג'זירה בישראל, ואמרה כי "קיימים קשיים שמסתכמים למניעה חוקתית של התקנת התקנות".

חמאס פרסם תיעוד של חטופה מעזה: "תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר"
היום שאחראי: מי ישלוט ברצועת עזה אחרי פירוק החמאס? | עמוס גלעד

היא התייחסה לטיעון כי שידורי הערוץ פוגעים בביטחון ישראל, וכתבה כי "הצורך להתקנת התקנות לא הובהר דיו. בנוסף, קיים קושי שהסמכות מוענקת לשר משרי הממשלה שאינו אמון על ביטחון המדינה או על הסרת תכנים באינטרנט".

עוד הוסיפה כי "התקנות מבקשות להטיל מגבלות משמעותיות על חופש הביטוי על שידוריו של ערוץ זר המשדר בישראל. מגבלות אלו יפגעו בחופש הביטוי של הישראלים, הכולל גם את הזכות לשמוע דעות שונות ולהיות חשופים למידע".

מגנד, ממטעם היועצת המשפטית לממשלה נמסר כי "הטענות ביחס לעמדת הייעוץ המשפטי בעניין ערוץ אל-ג'זירה מסולפות ומטעות. רק אתמול בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה. היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".