מלחמת חרבות ברזל: מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן פרסם היום (שלישי) הצהרה הנוגעת לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "ביום רביעי יבקר הנשיא ביידן בישראל. הוא מגיע לכאן ברגע קריטי עבור ישראל, עבור האזור ועבור העולם".

האמריקאים באים לישראל כי הם יודעים שעל נתניהו לא ניתן לסמוך | בן כספית
רגע לפני הסלמה: האמריקאים הבינו מי הוא האיום המוחשי על ישראל

"ראשית, הנשיא יאשר פעם נוספת את הסולידריות של ארצות הברית עם ישראל ואת המחויבות שלנו לביטחונה", כתב בלינקן. "הנשיא ביידן יבהיר שוב, כפי שעשה באופן חד משמעי מאז שחמאס שחט ביותר מ-1,400 בני אדם, בהם לפחות 30 אמריקאים, שלישראל יש את הזכות והחובה להגן על אנשיה מפני חמאס ומטרוריסטים אחרים ולמנוע התקפות עתידיות. הנשיא ישמע מישראל מה היא צריכה כדי להגן על אנשיה בזמן שאנו ממשיכים לעבוד עם הקונגרס כדי לענות על הצרכים הללו".

לאחר מכן כתב: "שנית, הנשיא ביידן ידגיש את המסר הברור שלנו לכל גורם, מדינה או לא מדינה, שתנסה לנצל את המשבר על מנת לתקוף את ישראל: 'היזהרו'. לשם כך, הנשיא שלח שתי נושאות מטוסים ונכסים צבאיים נוספים לאזור.

חיסול חוליית מחבלים בגבול לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"בנוסף, הנשיא ימשיך לפעול באופן הדוק עם שותפינו הישראלים כדי להבטיח את שחרור בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס - כולל גברים, נשים, ילדים קטנים, ניצולי שואה ואזרחים אמריקאים - כמאמץ הומניטרי הכרחי. הנשיא ביידן יקבל בריף מקיף על מטרות המלחמה והאסטרטגיה של ישראל".

עוד כתב בלינקן: "הנשיא ישמע מישראל כיצד תנהל את פעולותיה באופן שימזער את הנפגעים האזרחים ויאפשר סיוע הומניטרי לזרום לאזרחים בעזה באופן שאינו מועיל לחמאס. לשם כך, היום, ולפי בקשתנו, הסכימו ארה"ב וישראל לפתח תוכנית שתאפשר לסיוע הומניטרי ממדינות תורמות וארגונים רב-צדדיים להגיע לאזרחים בעזה - ורק להם - לרבות אפשרות ליצור אזורים שיעזרו לשמור על אזרחים מפני הפגיעה. חיוני שהסיוע יתחיל לזרום לעזה בהקדם האפשרי".

בסיום המכתב כתב: "אנו שותפים לדאגה של ישראל שחמאס עלול לתפוס או להשמיד סיוע הנכנס לעזה או למנוע ממנו להגיע לאנשים הזקוקים לו. אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות לקיחת הסיוע לעצמו - אנו נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל.