שר המשפטים לשעבר חיים רמון מאשים היום (שלישי) את ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק במחדל שאפשר את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס והטבח המזעזע בעוטף. "קונספציית 'הדו קיום' עם החמאס שברק הגה וקידם, היא הבסיס למחדל שאפשר את הטבח האיום", כתב בפוסט ארוך שהעלה לטוויטר, והוסיף: "ראש וראשון לנושאים באחריות לקונספציית 'הדו-קיום' הוא בנימין נתניהו, אבל אהוד ברק נמצא מיד אחריו ברשימת האחראים".

הערכה: תיעוד החטופה בעזה לא צולם במהלך הימים האחרונים
מסר חריף לחמאס: הצעד שנשקל כלפי המחבלים מעזה שנכלאו בישראל

וכך כתב רמון: "עכשיו, אחרי האסון הכבד וכאשר אנו מצויים במלחמה, אני משתדל מאוד שלא לעשות חשבונות על העבר, אבל לעתים אי אפשר להחשות. כאשר אהוד ברק התראיין היום והסביר שאי אפשר למחוק לגמרי את החמאס ברצועת עזה ושצריך רק לחסל את היכולות המבצעיות שלו, חייבים לזכור שהוא אבי הקונספציה של "דו קיום" עם שלטון החמאס ברצועת עזה".

"בציוץ שלו כתב ברק כי נתניהו היה אחראי לחיזוק החמאס. ברק צודק, רק שהוא בורח מהתפקיד המכריע שמילא בחיזוק החמאס. ביוני 2007 השתלט חמאס על רצועת עזה. ברק, אז שר הביטחון בממשלת אולמרט, הגה את קונספציית "הדו-קיום" עם שלטון החמאס ברצועה. בכל תקופתי בקבינט של ממשלת אולמרט, התנגדתי בחריפות לקונספציה שקידם שר הביטחון ותבעתי למוטט את שלטון החמאס, אך ברק העדיף להנהיג מדיניות אשר הכילה את הטרור של החמאס נגד יישובי הדרום", הוסיף.

הוא ציין כי "ברק ניסה למנוע את היציאה ל'עופרת יצוקה'. אחרי שהממשלה החליטה לצאת למבצע על אפו וחמתו, הוא פעל ללא הרף להפסיקו. לקראת סוף מבצע "עופרת יצוקה", כאשר יכולנו לחסל כל צמרת החמאס שהתחבאה מתחת לבית החולים "שיפא", הטיל ברק כל כובד משקלו כדי לסכל את החיסול. ברק שכנע את הקבינט לסיים את המבצע, בהתנגדותי, תוך השלמה עם המשך שלטון החמאס ברצועת עזה. לימים העיד ראש הממשלה אהוד אולמרט כי 'ברק עשה ככל יכולתו למנוע את הפלת החמאס תוך פעולה חתרנית נגדי'".

"אחרי שמונה לשר ביטחון בממשלת נתניהו, המשיך ברק להוביל את קונספציית "הדו-קיום" עם שלטון החמאס ברצועת עזה, בתמיכתו המלאה של ביבי. במשך שש שנות כהונתו כשר ביטחון, בשתי ממשלות שונות, הצליח ברק להפוך את קונספציית "הדו-קיום" שהגה לתפיסה השלטת במערכת הפוליטית ובמערכת הביטחון", כתב.

עוד הוסיף רמון, כי "גם אחרי פרישתו מהחיים הפוליטיים המשיך ברק לתמוך בקונספציה "הדו-קיום" עם החמאס והתנגד בתוקף למיטוט שלטונו של ארגון הטרור הרצחני. אפילו עכשיו ברק מסביר שאי אפשר להשמיד את החמאס ברצועת עזה ושהפעולה הצבאית צריכה להשיג רק את חיסול "היכולות הצבאיות" של הארגון".

"קונספציית 'הדו קיום' עם חמאס שברק הגה וקידם, היא הבסיס למחדל שאפשר את הטבח האיום. ברק אחראי לקונספציה שכשלה, ולמרות זאת הוא קורא להוסיף ולקיימה ועודנו מתנגד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה", טען.

"נכון, ראש וראשון לנושאים באחריות לקונספציית 'הדו-קיום' הוא בנימין נתניהו, אבל אהוד ברק נמצא מיד אחריו ברשימת האחראים. לצערי, כל אלה שבצדק רב תובעים עתה מנתניהו להכיר באחריותו, פוטרים משום מה את ברק מאחריותו ואף נמנעים מלציין שהוא היה מי שהגה את הקונספציה והנהיג אותה במשך שנים", סיכם.