ניר חפץ, הדובר ויועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, ונשאל האם לדעתו, על אף באופן הנוראי שבו היא נפתחה, ביכולתו להוביל לניצחון של ישראל. "אני חושב שכן, עבדתי איתו הרבה שנים כשהוא היה במיטבו. אני לא יכול להעיד על נתניהו של היום", השיב. 

"האחריות לשובה בחיים על חמאס": משפחת החטופה נשאה דברים
מסר חריף לחמאס: הצעד שנשקל כלפי המחבלים מעזה שנכלאו בישראל

עוד הוסיף כי "הרבה יהודים הרבה דעות. אני חושב שנתניהו יש לו את כל סט הכישורים להכול, אני אומר כבר הרבה זמן, עוד לפני שפרצה המלחמה הארורה הזו והטרגדיה הזו, הבעיה אצלו היא בכוונות. אני זוכר נתניהו שהיה מחוייב לעם ישראל, נקודה, וכמו כל פוליטיקאי הוא גם עשה שיקולים פוליטיים, בדרך כלל אחרי טובת העם".

הוא המשיך את הדברים, וביקר את כוונותיו הנוכחיות, לדבריו, של נתניהו: "נתניהו של השנים האחרונות לפי דעתי טובתו האישית מעל הכל, ועכשיו בזמן המלחמה אינני יודע אם התהפך שוב לטובת העם. אני לא סומך עליו ברמת הכוונות שהוא ישגר את חיילנו אל הקרב, לכן נרגעתי שגנץ ואיזנקוט התיישבו סביב שולחן הקבינט". 

עכשיו הוא באמת להערכתך נעול על כניסה קרקעית עד השמדת החמאס?
"מי כמוך יודע שהוא כבר עכשיו אמנם מאוד משפיע אבל לא מחליט לבד. מחר מגיע אליו אורח, הוא לא יכול לעשות שום דבר שלא מקובל עליו. גם הרמטכ"ל נמצא כבר במצב שבו הוא אמנם מקבל כל הוראה אבל הוא נלחם על שלו. ומהצד השני, אתה יודע שיושבים בקבינט סמוטריץ' ובן גביר, והם לוחצים לכיוונים אחרים. מקווה שתתקבל החלטה מיטבית, שתשמור גם על חיילנו".

לאחרונה, ישנה ביקורת רבה על נתניהו, על כך שנמנע עד כה מלקחת אחריות על המחדלים הרבים שהוביל לטבח הרצחני של חמאס בדרום, על כך השיב חפץ: "זה פשוט לא בדי אן איי שלו, נגד תפיסת העולם שלו. אם הוא באיזשהו שלב יגיד 'אני לוקח אחריות', בלי לסייג אותו, אם הוא יגיד משפט שאתם, אנשים שלא מוטים ורואים את טובת המדינה, אני, ניר חפץ, אפול מהכסא. כדי להגיד את המשפט הזה הוא יצטרך לעבור שני מכשולים גדולים בבית. זה בילט אין אצלו, הוא לוחם, הוא לא מוותר תמיד, הוא ילחם על זה שבמקרה הזה הדרג הצבאי אשם ושהמחאה אשמה ומנהיגיה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM