נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום (שלישי) באופקים ונתיבות עם כניסתה של ישראל ליום ה-11 למלחמה, והתייחס לסרטון החטיפה של הצעירה הישראלית מייה שם שפורסם אמש על ידי חמאס.

איראן תתקוף את ישראל? הרמז העבה של המנהיג העליון
אחרי ביידן: גם נשיא צרפת מקרון יגיע בימים הקרובים לישראל

באופקים ביקר בחמ״ל האזרחי, שם הוצגה לו הערכת המצב בעיר עד כה, על ידי ראש העיר, יצחק דנינו. במהלך ביקורו אמר נשיא המדינה: "מה שראינו אתמול בלילה זו עובדה מאוד ברורה לכך שארגון שחוטף נערה בת 21, פוצע אותה, גורר ומוביל אותה למרתף אי שם בעזה, יחד עם עוד מאות אנשים - אזרחים תמימים שבאו לחגוג, להתפלל, להמשיך במלאכת יומם או היו בבית - הוא ארגון רצחני. אחר כך, כדי להוסיף חטא על פשע הוא מוציא סרטון, רק כדי לייצר חרדה, כאב לב ולהפעיל לחץ פסיכולוגי - אבל בכך מראה את פרצופו האמיתי האכזרי".

"אני נמצא כאן באופקים. אופקים שהייתה בלב המערכה בשבעה באוקטובר, אופקים שעמדה בגבורה, כמו כל האזור שעומד בגבורה. עם ישראל עומד בגבורה, עם ישראל אחד, עם ישראל מאוחד! אנחנו נעמוד איתן כנגד האויב המר והנמהר הזה, אנחנו ננצח אותו, ואנחנו בעזרת השם נביא את המשפחות והחטופים הביתה!", הוסיף.

קודם לכן, ביקר הרצוג בחמ״ל האזרחי בנתיבות, שם הוצגה לו הערכת המצב בעיר עד כה על ידי ראש העיר, יחיאל זוהר. 

הנשיא פגש את המתנדבים והמתנדבות במוקד העירוני, הודה להם על עבודתם מסביב לשעון וציין ש"הרוח הישראלית היא חלק בלתי נפרד מהדרך לניצחון". לאחר מכן ביקר במרכז האספקה העירוני הפועל להעברת ציוד נדרש לתושבי העיר. 

הרצוג ביקש לחזק את ידם של תושבי נתיבות ואמר: "אנחנו מבקרים ומסיירים בכל פינות הארץ - כשאתה נכנס לפה אתה מרגיש שהמקום הזה מנוהל יוצא מן הכלל. רואים פה מערכת מתקתקת שעובדת בצורה בלתי רגילה, תחת מצב חירום, אולי הקשה ביותר מאז קום המדינה. אני רוצה להגיד תודה לכולכם, ואני רוצה לחזק את הקהילות, את כל מי שחי ובא בשערי העיר הנפלאה הזאת ש׳נתיבותיה שלום׳, ולאחל לכם בריאות טובה, הצלחה ושישובו חיילינו הביתה לאחר שהכריעו את האויב. שיחזור השקט לכאן, אם אפשר לקוות- לתמיד".