"חרבות ברזל" - היום ה-11: בצל המשך הלחימה בעוטף עזה, לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה, שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) אמר הערב (שלישי): "שומע 'תתנצלו, תיקחו אחריות, תבקשו סליחה', על מה?". 

מקורב לסינוואר ומוחמד דף: זה בכיר החמאס שחוסל בתקיפת צה"ל 
ראש אמ"ן בהתבטאות ראשונה: "אני נושא באחריות המלאה לכישלון"
 

בריאיון שערך לגלי צה"ל הוסיף שר התקשורת: "ברור שיהיה כאן תחקיר עד הפרט האחרון, אבל עוד לא היה תחקיר אז אני לא יכול להגיד לכם מי אחראי". בהמשך, טען: "חמאס לא ביצע את המתקפה הזאת מתוך עוצמה - המחבלים נכנסו עם טוסטוסים ועגלה עם חמור. רה"מ השמיד אותם פעם אחר פעם. חמאס השתמש בגורם ההפתעה וזה לא הזמן לתחקר למה זה קרה".

כמו כן, קרעי התייחס גם לקריאות של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לא לכבוש את רצועת עזה: "המטרה שלנו היא להשמיד את חמאס, המערכה לא תסתיים לפני כן. לא יהיה יותר איום מהדרום על תושבי ישראל. מה יהיה אחר כך ואיך זה יתנהל עם האזרחים הלא מעורבים? זה לא הזמן לדבר על זה".

מאוחר יותר, התנצל השר קרעי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתנצל! חלילה לא היתה כוונתי להישמע גס רוח או להתנער מאחריות. להיפך! מיד הוספתי שברור שיש לנו אחריות כהנהגה. כוונתי היתה למה צריך לעסוק בכך בזמן המלחמה. זה היה המשך המשפט. אני מצר על כך שכשלתי בלשוני ושאנשים יקרים וכואבים נפגעו ממני".