"אהוד ברק הנתעב מערער את ישראל, אפילו עכשיו, באמצע מלחמה", כך קרא היום (שלישי) העיתונאי האמריקאי מארק לוין. בפרסום ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), ביקר בחריפות העיתונאי את ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

חיים רמון מאשים: "אהוד ברק אחראי לקונספציה שכשלה"
ראש אמ"ן בהתבטאות ראשונה: "אני נושא באחריות המלאה לכישלון"

"ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק עזב את תפקידו בבושת פנים ומאוד לא פופולרי. הוא בילה את השנה האחרונה מאחורי מאמצי מלחמת האזרחים של השמאל הישראלי נגד ממשלת ישראל הנוכחית, כולל ארגון התנגדות לממשלה עם צה"ל ואפילו המוסד. צריך לתהות באיזו מידה הוא והתנועה שהוביל גרמו לאויבי ישראל להחליט שזה הזמן הנכון לתקוף, שכן הוא הסיח את דעתם של רבים כל כך בישראל בשל המהפך", כתב לוין.

אהוד ברק בהפגנה (צילום: אבשלום ששוני)
אהוד ברק בהפגנה (צילום: אבשלום ששוני)

"תרומתו למאמץ המלחמתי הישראלי כעת היא הופעה בכל כלי התקשורת בארה"ב, כשדבריו פוגעים בממשלת ישראל, שהיא ממשלת חירום של אחדות, בזמן שארצו נמצאת במלחמה וחיילים צעירים מתכוננים לפלוש לעזה, שם יהיו נפגעים רבים", ציין.

לבסוף, קרא: "ברק אינו קול מפוכח לדון במלחמה או בכל היבט שלה. למעשה, הוא ניהל משא ומתן על עסקה עם ערפאת למסור חלקים אדירים מישראל, מה שהופך את ההגנה על ישראל לבלתי אפשרית כמעט. ערפאת דחה את זה. תודה לאל על הישראלים. הוא אידיאולוג ותעמולה".

מוקדם יותר היום, נשמעה ביקורת נוספת נגד ראש הממשלה לשעבר, מפיו של שר המשפטים לשעבר חיים רמון. רמון האשים את ברק במחדל שאפשר את מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס והטבח המזעזע בעוטף: "קונספציית 'הדו קיום' עם החמאס שברק הגה וקידם, היא הבסיס למחדל שאפשר את הטבח האיום", כתב בפוסט ארוך שהעלה לטוויטר, והוסיף: "ראש וראשון לנושאים באחריות לקונספציית 'הדו-קיום' הוא בנימין נתניהו, אבל אהוד ברק נמצא מיד אחריו ברשימת האחראים".