ייקח חלק במאמץ המלחמתי: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להגיע מחר (רביעי) לביקור מדיני בישראל, אך כעת נודע כי ביידן גם ישתתף בדיון קבינט המלחמה. הנשיא צפוי להיפגש עם רה"מ בנימין נתניהו, עם נשיא המדינה יצחק הרצוג וככל הנראה עם נציגי המשפחות החטופים והנעדרים.

ביידן בדרך לישראל: "חוסר אמון ביכולת הממשלה לנהל את האירוע"
"לך מפה": במהלך סיור בעוטף - קריאות נגד חבר הכנסת רוטמן
 
כזכור, מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן פרסם מוקדם יותר הצהרה הנוגעת לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: "ביום רביעי יבקר הנשיא ביידן בישראל. הוא מגיע לכאן ברגע קריטי עבור ישראל, עבור האזור ועבור העולם". 

"בנוסף, הנשיא ימשיך לפעול באופן הדוק עם שותפינו הישראלים כדי להבטיח את שחרור בני הערובה שנלקחו על ידי חמאס - כולל גברים, נשים, ילדים קטנים, ניצולי שואה ואזרחים אמריקאים - כמאמץ הומניטרי הכרחי. הנשיא ביידן יקבל בריף מקיף על מטרות המלחמה והאסטרטגיה של ישראל".

עוד כתב בלינקן: "הנשיא ישמע מישראל כיצד תנהל את פעולותיה באופן שימזער את הנפגעים האזרחים ויאפשר סיוע הומניטרי לזרום לאזרחים בעזה באופן שאינו מועיל לחמאס. לשם כך, היום, ולפי בקשתנו, הסכימו ארה"ב וישראל לפתח תוכנית שתאפשר לסיוע הומניטרי ממדינות תורמות וארגונים רב-צדדיים להגיע לאזרחים בעזה - ורק להם - לרבות אפשרות ליצור אזורים שיעזרו לשמור על אזרחים מפני הפגיעה. חיוני שהסיוע יתחיל לזרום לעזה בהקדם האפשרי".