יו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ זאב אלקין שוחח הבוקר (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב והתייחס לרקטה שנורתה על ידי הג'יהאד האסלאמי ופגעה בבית החולים בעזה. בנוסף, העביר ביקורת חריפה על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. 

האמריקאים יצטרפו למלחמה מול חיזבאללה? "חוששים מאד שהזירה הצפונית תיפתח"
"מגיע ברגע קריטי": הנשיא ביידן ינחת בישראל | כל הפרטים
 
"צריך להגיד לעולם את האמת", אמר בקשר לפיצוץ בבית החולים, "מי שמוכן לרצוח את הילדים שלנו, מוכן גם לרצוח את הילדים שלו".



על הצטרפות חברי מפלגתו לממשלת החירום ולקבינט המצומצם: "ללא ספק יש לנו השפעה בכל ההחלטות גם בקבינט המצומצם וגם בקבינט המדיני בטחוני, וגם בנושא הפנים לטיפול האזרחים שנפגעו בישראל". 

בהמשך התייחס לעמדת רוסיה, והבהיר: "אני מתריע כבר תקופה ארוכה על כך שאנחנו צריכים להפנים שרוסיה שינתה את כללי המשחק שלה. היא יצרה ברית אסטרטגית עם איראן סביב המלחמה באוקראינה, וכמו שהאיראנים עוזרים לרוסים שם, רוסיה עוזרת לאיראן במקומות אחרים".

לדבריו, "קורים דברים מאוד לא פשוטים מול רוסיה, גם חלק מההתבטאויות של נשיא רוסיה שהשווה את מה שקורה בעזה למלחמה העולם השנייה, גם ההחלטה הרוסית לשגר את סגן שר החוץ של רוסיה לפגוש את מנהיגי חמאס עכשיו אחרי הטבח הנורא שעשו בילדים ונשים".

כשנשאל האם לישראל יש מידע על המעורבות הרוסית במתקפה הרצחנית של חמאס, השיב: "אני חושב שיודעים שחלק מהנשקים שהיו שם, במקורם הגיעו מרוסיה, אני לא בטוח שיודעים בדיוק איך זה התגלגל לשם, במכוון או לא במכוון, או דרך כל מיני מתווכים, אבל אנחנו יודעים שמחבלי חמאס האלו אומנו בסוריה ובלבנון על ידי אנשי חיזבאללה והאיראנים, וברור שיש שיתוף פעולה מאוד הדוק בין הרוסים לאיראנים בסוריה".

"לצערי, גם בתגובה לאירוע הזה וגם בהתנהלות, רוסיה נמצאת במקום לא נכון, וזו גם תזכורת לכל אחד מאיתנו שחשב שזה נכון שנתמרן בין הרוסים לאמריקנים. בעת צרה, אתה רואה מי ידיד אמיתי שלך ומי לא, ואני התרעתי מזה במשך תקופה ארוכה", הדגיש אלקין, והוסיף: "אני חושב שצריך לגנות מכל וכל את ההחלטה הרוסית לשגר את סגן שר החוץ לפגוש את ראשי חמאס".

במהלך השיחה עוד ציין: "אין לנו אינטרס במלחמה בצפון כשאנחנו נלחמים בדרום ורוצים להשמיד את חמאס. אמרנו את זה וזה ברור, אנחנו מעדיפים לנהל מלחמה במוקד אחד ולא בשני מוקדים. האם זה לגמרי תלוי בנו? ברור שלא".