"מבצע חרבות ברזל" נכנס הבוקר (רביעי) ליומו ה-12 עם המשך ההיערכות לכניסה הקרקעית לצד תקיפת המטרות ברחבי הרצועה. שר החוץ אלי כהן שוחח היום (רביעי) בגלי צה"ל וחשף כי "בסוף המלחמה הזאת לא רק שחמאס לא יהיה יותר בעזה, גם השטח של עזה יקטן".

"מידע מודיעיני": ביידן הסביר כיצד קיבל את גרסת ישראל על הפיצוץ בביה"ח | עדכונים שוטפים
התיעודים ממשכים לזרום ממצלמות האבטחה: זה מה שקרה בשבת השחורה בשדרות | צפו

בהמשך תקף את השר כהן את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בעקבות הפיצוץ שהתרחש אמש בבית החולים בעזה וטען כי הוא "אימץ את גרסת חמאס" והבהיר כי "אדרוש ממנו התנצלות, ומכל מי שתמך באותו נרטיב שקרי". 

כזכור, באיחוד האירופי גינו את הפיצוץ בבית החולים: "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי". במקביל, עמאן גינתה את ישראל והכריזה על שלושה ימי אבל. "המעשה לא עולה בקנה אחד עם כל הערכים האנושיים והמוסריים ועם המשפט הבינלאומי. אנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות הנפגעים ומאחלים החלמה מלאה לפצועים".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הגיב גם הוא לפיצוץ שמיוחס לישראל ברצועת עזה ואמר כי "תקיפה של בית חולים היא לא-חוקית". טרודו הוסיף כי החדשות שמגיעות מעזה "מחרידות ולא-מקובלות". נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי "הפגיעה בבית החולים היא הדוגמה האחרונה לכך שהתקיפות של ישראל מתבצעות ללא הערכים האנושיים הבסיסיים ביותר". גם קטאר, איחוד האמירויות ועומאן גינו את ישראל הערב, ואיראן אמרה שמדובר ב"פשע מלחמה אכזרי" של ישראל. בטוויטר של האו"ם בערבית נכתב: "בתי חולים אינם יעד". 

משרד החוץ בריאד אמר כי ישראל אחראית ל"פשע מתועב" בבית החולים בעזה. "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי והאנושי. ישראל לא מפסיקה את פגיעתה באזרחים. אנו דורשים להעביר מזון ותרופות לאזרחי עזה".