ועדת האתיקה בכנסת הרחיקה את ח"כ עופר כסיף ל-45 ימים ושללה ממנו שכר של 14 ימים לאחר הראיונות המקוממים לכלי התקשורת בעולם. עם זאת, כסיף יהיה ראשי להיכנס לישיבה לצורכי הצבעה בלבד. 

 בתלונות שהוגשו נגד חבר הכנסת מטעם מפלגת חד"ש בסיעת הרשימה המשותפת נטען כי בהתייחסו למתקפת הטרור הרצחנית על ישראל אמר כי "ישראל רצתה באלימות הזו", וכי "על כל אוהבי השלום לאחד כוחות, פלסטינים וישראלים, ערבים, יהודים והקהילה הבינלאומית ולהגיד לישראל לסיים את הכיבוש כעת". בתגובה לתלונה, ציין כסיף כי הוא גינה את הטבח והתבטאותו הייתה אמירה פוליטית "המבטאת את עמדתו הביקורתית".

בתלונה נוספת נטען כי ח"כ כסיף קשר בין מדיניות הממשלה המנחה את הלחימה לבין התוכנית שפרסם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ב-2017 המכונה "הפתרון הסופי" לבעיית הפלסטינית. בתגובה לכך, טען כסיף כי לא אמר שזו תוכנית הממשלה. 

ועדת האתיקה ציינה כי היו תלונות נוספות שלא נדונו בעיתוי הזה. "הוועדה שקלה לחומרה את העובדה שמדובר בהפרות חוזרות ונשנות הקשורות לביטויים מעולם התוכן של השואה; וכן את המצב הביטחוני המתוח השורר בימים אלה, ואת תחושות הציבור וכאבו", נכתב בהחלטת הוועדה. 

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "ציפיתי מוועדת האתיקה להבין את חומרת המצב ולהטיל עליו את מלוא חומרת הדין. יחד עם זאת כפי שכתבה הוועדה בפניה מונחות עוד תלונות רבות על נושאים והיא תדון בהם בהמשך. אנחנו מתחייבים שהוא יעוף מהכנסת בקרוב ממש ובסוף יגיע גם לכלא".

בתגובה להחלטת ועדת האתיקה, צייץ חבר הכנסת כסיף בטוויטר כי "החלטת ועדת האתיקה היא עוד מסמר בארון הקבורה של חופש הביטוי הפוליטי. בכל אחד מראיונותיי הדגשתי את הגינוי המלא וסלידתי העמוקה ממעשי הטבח הנפשעים של חמאס. אמירותי הפוליטיות נגד הכיבוש והמלחמה אינן אמירות נגד ישראל, שכן שלום וצדק משרתות גם אותה ואת תושביה. כולנו נפגעים קשות מהמשך שפיכות הדמים וצמצום המרחב הדמוקרטי. הממשלה אכן מבצעת טבח ורצתה שתהיה מלחמה ואלימות. אלה אמירות פוליטיות חוקיות, לגיטימיות ואתיות".

עוד כתב כסיף כי "הענישה שלי היא רדיפה פוליטית. ממשלת הזוועות גורמת לאסון הן לעם בישראל והן לעם הפלסטיני, ועכשיו גם מנהלת מסע ציד נגד כל מי שמשמיע קול ביקורתי. גם בימים קשים אלה לא אשתוק ואמשיך להיאבק למען הציבור והעקרונות  שבשמם נבחרתי - שלום, שוויון וצדק לכל".  

כזכור, רק בחודש יוני האחרון החליטה ועדת האתיקה להרחיק את כסיף מוועדות הכנסת עד סוף מושב הקיץ. ההחלטה מגיעה לאחר סדרת התבטאויות שנויות במחלוקת של כסיף. בין נימוקי הוועדה: כסיף פרסם פוסט על פגישתו עם חברי מפלגת העובדים של בלגיה שבו  נכתב "בירכתי את נציג העיר לייז' על החלטת מועצת העיר להחרים את ישראל כל עוד הכיבוש והפשיזציה נמשכים".