"איפה ועדת הכספים? הוועדה הכי חשובה של הכנסת, מאז פרוץ המלחמה, התכנסה שלוש פעמים, ולא מקבלים שום החלטות. הוועדה לא עובדת למען האזרחים. לפני כמה שבועות, בפגרה, הוועדה התכנסה כל שבוע על מנת לאשר מאות מיליוני שקלים לחרדים. ועכשיו כבר אין צורך?", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו חבר ועדת הכספים חבר הכנסת ולדימיר בליאק, זאת בגנות התנהלות הממשלה בזירת הסיוע לאלו שחרב עליהם עולמם מתחילת המלחמה. בשיחתו עם סיון כהן ברדיו 103FM, זעם נוכח הדברים.

"הגירעון עלול להיות כפול": היועץ הכספי לשעבר של הרמטכ"ל בראיון בלעדי 

בפתח השיחה הודה ח"כ בליאק כי "אין צורך להסביר את מצב העורף הישראלי, יש הרבה מאוד בעיות. במצב הזה, אני באמת לא יודע איפה הכסף והממשלה. שר האוצר הגיע ביום השני לישיבה של וועדת הכספים, הבטיח תוכנית תוך 24־48 שעות. הציבור חיכה לזה, אנחנו כבר 72 שעות אחרי".

"בוועדת הכספים בכל התקופה הזו, מאז פרוץ המלחמה, התכנסנו שלוש פעמים ולא קיבלנו שום החלטה. זה לא יכול להיות", זעם, "אנשים היום נמצאים ברמת אי וודאות קיצונית. הם מחכים לפיצויים, בעיקר למוצא פיו של שר האוצר. עוד מעט העצמאים צריכים לשלם משכורת, לא בטוח שיהיה לכולם. גם בעלי עסקים. המשק היום משותק. אנחנו צריכים לחשוב גם על מחר וגם על היום שאחרי המלחמה".

ולדימיר בליאק (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
ולדימיר בליאק (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

עוד טען: "כמו ששר האוצר הבטיח ביום שני, הוא צריך כבר היום לצאת עם התוכנית, אנחנו צריכים להתכנס היום ועדת הכספים, וועדת הכלכלה של הכנסת. לא יכול להיות שאנחנו לא עובדים לא היום ולא אתמול. אנחנו צריכים להתכנס כל יום בבוקר ולעבוד. כדי שנתכנס יו"ר הוועדה צריך לקבוע ישיבה, אי אפשר בצורה אחרת. אני רק מלוויה ללוויה, מניחום אבלים לניחום אבלים. זה תלוי ביו"ר הוועדה בסופו של דבר, ח"כ משה גפני. עוד לפני שבוע ביקשתי ממנו 'בוא נתכנס כל יום מהבוקר עד הלילה'".

כמו כן, כאשר נשאל חבר הכנסת האם הרים טלפון למשה גפני, אמר: "אמרתי לו, את השיחות בנינו אני אשאיר מחוץ לתוכנית אבל אני פה אליו גם עכשיו. אין לנו תירוצים, יש פה אנשים שמחכים לכסף, לפתרונות, לוודאות. אני לא מבין את המשחקים שלו מול האוצר, זה לא הזמן. מישהו צריך לעדכן אותו שאנחנו במלחמה. כרגע זה לא עוזר, מקווה שישתנה משהו".

"אני מניח שיש לו שיקולים משלו ואני אומר שאת השיקולים האלה שלו מול האוצר ואם זה קשור לכספים קואליציוניים או לא, צריך להזיז עכשיו הצידה. זה לא רלוונטי", ביקר, "אפשר להציל בין 8 ל־9 מיליארד. גם אנחנו כחברי כנסת לא מקבלים מספיק מידע מהקואליציה. כל שקל עכשיו, ואני לא עושה עכשיו שיקולים פוליטיים, שאפשר להציל צריך להפנות אותו לצה"ל, לאותם אזרחים שצריכים עכשיו סיוע".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM