לראשונה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", היום (חמישי) התקבל גינוי ראשון מסעודיה נגד חמאס, כאשר הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל נשא נאום נגד ארגון הטרור ואמר: "אני מגנה בחריפות את הפגיעה של חמאס באזרחים מכל גיל ומין. התמקדות כזו סותרת את טענות חמאס לזהות אסלאמית". 

"אני מגנה את חמאס על כך שהוא נותן את הקרקע המוסרית הגבוהה לממשלת ישראל", ביקר הנסיך בחריפות", על הטיהור האתני של עזה ואזרחיה והפצצתם לשכחה, על ערעור הרשות הפלסטינית, על החבלה בניסיון של סעודיה להגיע לפתרון בדרכי שלום למצוקה הפלסטינית". 

"אני מגנה את ישראל על הפצצתה חסרת הבחנה על אזרחים פלסטינים חפים מפשע ועל הניסיון לגרש אותם בכוח מעזה", הוסיף אל-פייסל. "אני מגנה הרג ישראלי ממוקד ומעצר חסר הבחנה של ילדים, נשים וגברים בגדה המערבית, אני מגנה את ישראל על גניבת אדמות פלסטיניות, אני מגנה מתנחלים ישראלים על שהשתוללו בבתי תפילה בירושלים, אני מגנה את ישראל על הרס בתים פלסטינים ומטעי זיתים". 

"אני מגנה את ישראל על כליאת ילדים, נשים וגברים פלסטינים במחנות ריכוז, על הרג ממוקד והתנקשויות בפלסטינים, על הזרקת כספים קטאריים לחמאס". 

בנוסף, גינה הנסיך את מדינות המערב: " אני מגנה פוליטיקאים מערביים על כך שהם הזילו דמעות כאשר ישראלים נהרגים על ידי פלסטינים, אך מסרבים להביע צער כאשר ישראלים הורגים פלסטינים".