ועדת העבודה והרווחה של הכנסת תתכנס היום (ראשון) בצהריים לדיון בהסכם בין הממשלה והמוסד לביטוח לאומי להסדרה מיידית של ההכרה במשפחות החטופים והנעדרים מאירועי 7 באוקטובר כנפגעות פעולות איבה.

משרד החוץ: צה"ל איתר על גופת מחבל בעוטף הוראות לייצור נשק כימי
לקראת כניסה קרקעית לעזה: "האויב מכין לנו המון דברים, אבל אנחנו גם"

במסגרת ההסכם, שייתן מענה מיידי לסוגיה עד להסדרתה בחקיקה ראשית, יוענקו למשפחות החטופים והנעדרים כל הזכאויות והתגמולים הניתנים למשפחות של חלל פעולת איבה - על אף מעמדם השונה של בני משפחותיהם.

מרגע שיאושר בוועדת הרווחה בכנסת, יהיה לנוסח ההסכם שגובש בליל רביעי האחרון מעמד של חקיקה להכרה במשפחות החטופים כנפגעות טרור - ובכך יוכלו לקבל מעטפת כלכלית ונפשית מהביטוח הלאומי לאזרחים וממשרד הביטחון לכוחות הביטחון. ההסכם נכתב וסוכם בין הביטוח הלאומי, משרד הביטחון, משרד המשפטים ומשרד האוצר.

תיעוד מאימוני כוחות צה״ל לקראת הרחבת הלחימה (צילום :דובר צה"ל)

ירונה שלום, מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי, אומרת: "מהרגע הראשון היה לנו ברור שמדובר באסון שמדינת ישראל לא ידעה כמותו, והיה צורך בהכרה במשפחות החטופים כנפגעות טרור, ובמקביל לוודא שהמשפחות מקבלות לא רק סיוע כלכלי - אלא גם מעטפת נפשית ויותר. אנו מקווים ומצפים שההכרה תתבצע במהירות האפשרית כדי לקדם את הטיפול במשפחות".

שר העבודה יואב בן צור (ש"ס) מוסיף: "ההכרה היא קריטית למתן מענה מיידי, כלכלי ונפשי. הכאב של משפחות החטופים והנעדרים הוא קשה מנשוא, והליווי ברגעים אלה של חוסר ודאות הוא מחויבות שלנו כממשלה וכחברה".