עמותת "הצלחה - לקידום חברה הוגנת", העוסקת בקידום הרגולציה הכלכלית, שלחה הבוקר (ראשון) מכתב דחוף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה ולראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לנושא הימנעותו של ראש הממשלה ממתן אפשרות להצגת שאלות עיתונאיות בתדרוך לעיתונאים או במהלך ראיון איתו. העמותה הודיעה כי ככל שלא יתאפשר הדבר, היא תגיש בהקדם עתירה לבית המשפט בעניין.

העת להתפכח: כל מי קורא לנתניהו "רוצח" צריך להתעשת, דרך ארוכה לפנינו | חיים משגב 

"מאז כינונה של הממשלה הנוכחית וחזרתו של מר נתניהו לכהונה כראש ממשלת ישראל והעומד בראש הרשות המבצעת ומשרד ראש הממשלה, ניכרת מגמה מדאיגה, לפיה נמנע ראש הממשלה כמעט לחלוטין ממתן ראיונות לתקשורת הישראלית", נטען במכתב. "ניתן היה להתפלמס ולהעלות טענות שונות בדבר מרחב שיקול הדעת שיש לראש הממשלה או לכל בעל תפקיד רשמי ובכיר בהימנעות ממתן מענה ישיר לשאלות עיתונאיות, בין אם בראיון ובין אם על דרך כינוס עיתונאים, אלא שבשבועות האחרונים השתנו פני הדברים והתשתית העובדתית באופן השולל למעשה כל אפשרות אחרת, מלבד העמדת האפשרות לעיתונאים וכלי תקשורת להציג שאלות ולקבל מענה ישיר מראש הממשלה בנושאים הנוגעים למצב הלחימה על כל היבטיו, כפי שנכפה על ישראל החל מה-7 לאוקטובר".

בנימין נתניהו בסיור בעוטף עזה. באדיבות עלה לשרת /לע"מ (צילום :עלה לשרת /לע"מ)

העמותה הבהירה כי "אין ספק כי קיים אינטרס ציבורי מובהק ומוגבר בהתנהלות תקינה ושוויונית של ראש הממשלה, הממשלה ומשרד ראש הממשלה בשאלת העמדת המשאב הייחודי של ראיונות לתקשורת מטעמו של ראש הממשלה. הדברים נאמרו ונכתבו לא פעם מטעמנו בהקשר של התנהלות רשויות שונות ודוברים שונים מול כלי תקשורת ועיתונאים והם ניזונים מפסיקות מפורשות של בית המשפט העליון ומהוראות דין מפורשות".

"נושא תפקיד ציבורי צריך לנהוג על פי אמות מידה שוויוניות והגונות ולהימנע ככל האפשר משימוש בכלים כמו החרמת כלי תקשורת ועיתונאים, מתן ראיונות סלקטיביים ומסירת מידע מעל במות מסויימות בלבד", נטען.

בעמותה טוענים כי בהתנהלותו הנוכחית של ראש הממשלה במתן ראיונות, בהימנעות מהם ובהתנהלותו מול כלי התקשורת השונים ובמיוחד נוכח הנסיבות הנוגעות לאירועי הלחימה, הטרור והשכול שחווה הציבור הישראלי, "נפלו פגמים יסודיים הנובעים גם משיקולים זרים ובלתי
ענייניים המחייבים שינוי ותיקון. מכאן, שעל ראש הממשלה לפעול מול כלי התקשורת השונים באופן ענייני ותוך הימנעות מפגיעה בשוויון, בתחרות ובחופש העיתונות, הביטוי וזכות הציבור לדעת".