שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי הודיע היום (ראשון) במהלך ריאיון לגלי צה"ל כי "נכון לבטל משרדי ממשלה שלא מייצרים ערך". זאת, במטרה לחיסכון בתקציב הממשלתי ולמימון מלחמת "חרבות ברזל". בעקבות כך, צפוי השר להורות על סגירת המשרדים על להודעה חדשה.

הממשלה אישרה את סגירת משרד ההסברה, לאן יופנה התקציב?

בתוך כך, על פי מקורות בכירים בממשלה, נבדקת חיוניות של שורת משרדים, כאשר המטרה היא לסגור משרדים לא חיוניים ולעביר את תקציביהם לשיקום העוטף ולצורכי תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם.

גם חבר הכנסת מטעם יש עתיד, נאור שירי, פרסם מוקדם יותר פוסט ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) בו כתב: "דודי אמסלם - שר לכלום ושום דבר. אורית סטרוק - שרה למשימות לאומיות. אבי מעוז - סגן שר לפירוק החברה. עמיחי אליהו - שר המורשת. יעקב טסלר - סגן שר תרבות וספורט. יצחק וסרלאוף - שר לחוסן לאומי. מאיר פורוש - שר למורשת ישראל. 7 שרים, 0 עבודה. מאות מיליוני שקלים לפח. לפטר. עכשיו".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, מטעם ישראל ביתנו, קראה גם כן לפיטור שרים וסגירת משרדיהם במטרה לשימוש בכספים למימון המלחמה: "ביטול משרד ההסברה והעברת כספיו לשיקום העוטף הוא הסנונית הראשונה אבל יש בממשלה הזו המון שרים וסגני שרים מיותרים והמון משרדים מיותרים שמוכרחים לסגור ולתת את הכסף לתושבי הדרום, הצפון ולצורך ציוד רפואי וציוד צבאי. אני יכולה לנסות לעזור לשרים המיותרים להיזכר במשרדים שלהם כדי שיתפטרו ויסגרו אותם- משרד המודיעין (שאגב אף גוף מודיעין לא כפוף אליו), משרד ירושלים ומשרד המורשת, המשרד לשוויון חברתי, משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות, המשרד לקידום מעמד האישה, וכל סגני השרים והשרים במשרד ראש הממשלה כמו אבי מעוז ודודי אמסלם מוזמנים להתפטר ולהעביר את התקציבים שהם קיבלו גם כן".