שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, נועד היום (ראשון) עם שר החוץ של דרום אפריקה, נאלי פנדור, בבניין משרד החוץ האיראני. בפגישתם, שעסקה באינטרסים המשותפים בין המדינות ובמיוחד בעמדותיהם המשותפות ביחס ל-"כיבוש הישראלי", אמר עבדולהיאן: "במיוחד היום, העולם עד לרצח העם של משטר האפרטהייד הישראלי נגד תושבי עזה המתנגדים והמדוכאים. בנוסף לנושאים דו-צדדיים, דנו גם בפשעי המלחמה המתמשכים של המשטר. אנו מודים לעמדות החזקות של הממשלה והאנשים באפריקה בתמיכה בפלסטין ובמלחמה באפרטהייד".

מה חושבים האמריקאים על התמיכה הצבאית בישראל?

עוד הצהיר כי "מה שראינו בעזה הוא מלחמת פרוקסי של ישראל מטעם ארה"ב, שמתבצעת נגד האומה הפלסטינית המדוכאת. מר ביידן מגיע לתל אביב מת"א. משטר שהורס בתי חולים, כנסיות, מסגדים, בתי מגורים, נשים וילדים. תקיפת חמאס בתואנות שווא היא תקרית מרה".

"הנשיא האמריקאי הודיע ​​במהלך נוכחותו בתל אביב כי ישלח מאות מטוסים וספינות עם נשק, וחבל שהודיע ​​כי הצליח לתאם הגעת 20 משאיות של סיוע הומניטרי לעזה", הוסיף. "זה מראה שהמשטר הישראלי נכנס למלחמת פרוקסי נגד הפלסטינים. אני מודיע מהפלטפורמה הזו שהיום האזור הוא כמו חבית אבק שריפה. לכל חישוב שגוי בהמשך רצח העם והעקירה הכפויה עלולות להיות השלכות כבדות ומרות, הן באזור והן נגד האינטרסים של הלוחמים".

עוד המשיך השר האיראני להזהיר את אמריקה ואת המשטר הישראלי שאם לא יעצרו מיד את "הפשע נגד האנושות", ישנה אפשרות בכל רגע שהאיזור יצא משליטה, וקבע: "כיום, מדינות האיסלאם מתקרבות לאחדות מאי פעם. באופן טבעי, למדינות האיסלאם יהיו עמדות קוהרנטיות יותר בימים הקרובים בהתמודדות עם הפשע הישראלי הזה".

שר החוץ האפריקאי תמך בדבריו של אבדולהיאן ואמר: "נשתף פעולה עם איראן בתחום החקלאות, האנרגיה והטכנולוגיה הדיגיטלית. בהקשר  המתקפה המבישה נגד העם הפלסטיני, אנחנו מאמינים שצריך לתת יותר תשומת לב לנושא הזה, וקבע: צריך לדבר על היעדר זכויות אדם נגד תושבי עזה. ראינו איך הם מתייחסים לעם הפלסטיני, אבל הם לא מדברים על הכיבוש. דרום אפריקה הצהירה ללא הרף על תמיכתה בפלסטין. אף אחד לא צריך לסבול מעוול. עלינו לעשות יותר כדי לתמוך בעם הפלסטיני. אנחנו תומכים בשלום, אנחנו לא מעמידים פנים שפלסטין אינה כבושה. בפועל, אנחנו אומרים שאין להם זכויות אדם ושהאדמה שלהם כבושה".