"חרבות ברזל" - היום ה-17 ללחימה בעזה: השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש הבוקר (שני) מראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצרף לקבינט המצומצם נציג שאינו מ"מחנה הקונספציה". לדברי השר, "אני דורש כי יצורף חבר ואפילו משקיף מאלו שלא היו חלק מהמחנה, מבחינתי שתקבע אתה את זהותו, ובלבד שיישמע קול אחר, שאינו חלק מהתפיסה השגויה אליה נגררנו במשך שנים".

עוד ציין השר בן גביר במכתב: "כחבר קואליציה, שר בכיר בממשלה וחבר בקבינט, קיבלתי את החלטתך החד צדדית על הרכבו של 'הקבינט המצומצם' שאינו כולל אותי, ואף לא שר אחד המבטא הלך מחשבה אחר, אלא אישים מסוימים בלבד אותם בחרת אתה אישית. אני מכבד את החלטתך, גם אם איני מסכים לה, ואינני מתכוון להתעמת בנושא. זאת, על אף העובדה כי ראוי היה שעמדתו של ציבור בוחרים עצום, שנתן בנו את אמונו וביקש מאיתנו לייצגו, תישמע גם בקבינט המצומצם".

"ואולם, לא ייתכן כי כל שרי הקבינט המצומצם יהיו רק ואך ממחנה הקונספציה, אלו שבמשך שנים טענו כי חמאס מורתע, כי תשלומי האתנן לארגוני הטרור יביאו שקט, אלו שטיפחו את מדיניות ההכלה וזרעו אשליות שהובילו למצב הנוכחי. חובה כי יושמע גם בקבינט המצומצם קול אחר שאינו חלק ממחנה הקונספציה", הוסיף השר.

כזכור, במסגרת ההסכם להקמת ממשלת החירום, סוכם כי ב"קבינט לניהול מלחמה", ייקחו חלק ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. כמו כן, השר רון דרמר וחבר הכנסת גדי איזנקוט משמשים כמשקיפים ב"קבינט ניהול המלחמה". במקביל, מטעם המחנה הממלכתי התווספו בסך הכל חמישה שרים ללא תיק לקבינט המדיני-ביטחוני, כשאחד מהם משמש כמשקיף. מדובר בגנץ, סער, וחבר הכנסת חילי טרופר. חבר הכנסת יפעת שאשא ביטון תשמש כשמשקיפה.