אמירה מקוממת נאמה במהלך מועצת הביטחון של האו"ם בדיון על המלחמה מול כוחות החמאס בעזה, כשמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר: "התקפות חמאס לא קרו בוואקום. הפלסטינים תחת כיבוש מחניק, האדמות שלהם נלקחות, הכלכלה משותקת ובתיהם נהרסו. הסיכוי לפתרון מדיני דועך. קורא להפסקת אש הומניטרית באופן מיידי". מדבריו, ניתן לראות כי מבחינת האו"ם, חמאס אינו ארגון טרור רצחני.

"רק מחכים לצה"ל": חמאס חושף את מספר המחבלים בכניסה לעזה

צפו בדיון במועצת הביטחון של האו"ם בשידור ישיר:

דבריו המקוממים של גוטרש זעזעו רבים, ביניהם השגריר הישראלי גלעד ארדן, שתקף: "נאומו המזעזע של מזכ״ל האו״ם בפתח דיון מועצת הבטחון, בזמן שטילים נורים על כל ישראל, הוכיח סופית, מעל לכל ספק, שהמזכ״ל מנותק לחלוטין מהמציאות באזורנו ושהוא רואה באופן מעוות ובלתי מוסרי את הטבח שביצעו רוצחי החמאס בילדינו. אמירתו כאילו התקפת הטרור הרצחנית של החמאס הנאצי 'לא התרחשה בוואקום' מהווה הצדקה לטרור ורצח. מזעזע. עצוב שבראש ארגון שקם בעקבות השואה עומד אדם עם דעות כאלה. מחריד".

עוד הוסיף ארדן: "מזכ״ל האו״ם, שמגלה הבנה למסע רצח המוני של ילדים, נשים וקשישים- חייב להתפטר מתפקידו. לא פחות מכך. אני קורא לו להתפטר מיידית מתפקידו. אין הצדקה או טעם להידברות עם מי שמגלה הבנה למעשים הנוראים ביותר שנעשו נגד אזרחי ישראל. ועוד על ידי ארגון טרור מוכרז!!! אין מילים. פשוט אין מילים". בציוץ נוסף, כתב בטוויטר: "לא אפגש עם מזכ״ל האו״ם. אחרי ה-7 באוקטובר אין מקום לגישה מאוזנת. את החמאס יש למחוק מהעולם!".

בין המזועזעים מדבריו של מזכ"ל האו"ם, היה גם חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ: "ימים שבהם מזכ״ל האו״ם מגבה טרור, הם ימים אפלים לעולם. אין דרך להצדיק טבח  באזרחים חפים מפשע. מי שלא יהיה בצד הנכון של ההיסטוריה, יישפט על ידה. מי שנותן הצדקה לטרור, אינו ראוי לדבר בשם העולם".

בהמשך, נאם שר החוץ הישראלי, אלי כהן, על המלחמה מול כוחות החמאס בעזה. הופעה של שר החוץ במועצה הינה אירוע חריג אך הדיון התקיים במעמד שרי חוץ מהעולם. כהן הציג חלק מהפשעים נגד האנושות שביצע חמאס והתנגד לקריאות של מזכ״ל האו״ם ואחרים.

אלי כהן נואם באו"ם על המלחמה מול עזה. צילום: ללא קרדיט