מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (רביעי) הצהרה מהקריה בתל אביב בצל הלחימה והודיע בין היתר הממשלה תקבע ימי אבל לאומיים לזכר נופלי ונרצחי המלחמה.

נתניהו יסכים? הפתרון של אהוד ברק לקץ שלטון החמאס בעזה
"אם ניכנס לעזה - נתניהו ייחשב כמנהיג הגרוע בהיסטוריה של העם היהודי"

"אנחנו בעיצומה של המערכה", אמר בפתח דבריו, "יש לנו שתי מטרות - השמדת החמאס ולעשות כל דבר אפשרי להשיב את החטופים הביתה. כל אנשי החמאס בני מוות, מתחת לאדמה ומעל, בתוך אדמה ומחוץ ופנים עזה. אנחנו עובדים מסביב לשעות כדי לממש את יעדינו עד הניצחון - רק הצלת המדינה, השגת הניצחון עומדים מול עינינו".

"חיסלנו אלפי מחבלים וזו רק ההתחלה", הוסיף, "אנחנו נערכים לכניסה קרקעית, לא אפרט מתי ואיך ואת מכלול השיקולים, כדי שנוכל לשמור על חיינו. אני רוצה לראות ברור - העיתוי נקבע על ידי הקבינט יחד עם הרמטכ"ל ואנו פועלים להבטיח את התנאים במיטביים ללוחמינו לפעולות הבאות".

בנימין נתניהו עם חיילים במבצע חרבות ברזל (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
בנימין נתניהו עם חיילים במבצע חרבות ברזל (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

לאחר מכן אמר: "אנחנו נגבה את מלוא המחיר מחמאס דאע"ש. קורא שוב לאוכלוסייה בעזה - תתפנו לדרום הרצועה. אזרחי ישראל גם בתוך סערת הקרב איננו שוכחים את הכאב העצום של האובדן של מי שנטבח בדם קר ונפלו בקרבות מול מפלצות הטרף. הממשלה תקבע ימי אבל לאומיים לאסון".

"אני מרכין את ראשי לפני המשפחות שחורבן הקרב פקד אותם ושולח חיבוק אוהב ומנחם. שרי הממשלה פועלים לסייע לכל מי שזקוק לכך, משרדי הממשלה מגבשים תוכניות סיוע, בדיוק כפי שעשינו בקורונה, לא נשאיר אף אחד מאחור. נקים ונשקם את היישובים והקהילות", אמר.

נתניהו גנץ גלנט (צילום: חיים צח לע''מ)
נתניהו גנץ גלנט (צילום: חיים צח לע''מ)

בנוסף ציין כי "מאז תחילת המלחמה קמו 600 כיתות כוננות חדשות ונוסיף עוד כוחות. אנו עוזרים לאזרחים להתחמש, מגייסים את תמיכת המנהיגים בעולם, רבים מבינים היום את מה שאנחנו חוזרים ואומרים - חמאס זה דעאש וההפך. אני אומר שהמלחמה בחמאס היא גם המלחמה שלהם, זה מאבק בין ציר הרשע של איראן חיזבאללה וחמאס. אנחנו בני האור והם בני חושך - והאור ינצח את החושך".

לסיום הדגיש: "ה-7 באוקטובר היה יום שחור. נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ובעוטף, כולם יתנו תשובות, גם אני. אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה. כעת תקפידי הוא להנהיג את העם, לאחד כוחות למען מטרה אחת - להסתער קדימה לניצחון. בכוחות משותפים ואמונה עמוקה".