ראש מערך ההסברה הלאומי של משרד ראש הממשלה, מושיק אביב, הורה לדחות את יום הזיכרון הממלכתי לרצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שחל היום (חמישי), ובעקבות הוראתו התערבה היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית ברנע פרגו - וקבעה כי אין זה בסמכותו וכי מדובר בהנחיה המנוגדת לחוק.

בעקבות המלחמה: סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר מתפטרת מתפקידה
נתניהו מצהיר: "כולם יצטרכו לתת תשובות למחדל, גם אני"

בהוראת מזכירות הממשלה, התקיים לפני כמה ימים דיון בראשות אביב, בכובעו כיושב ראש הוועדה הבין-משרדית לטקסים, שבו השתתפו גם בכירים במזכירות הממשלה. בהחלטתם, ולאחר ששוחחו עם משפחת רבין שהסכימה לכל מה שיוחלט, נקבע כי יום הזכרון הממלכתי יידחה בשל המלחמה בעזה. החלטת אביב והוועדה ניתנה בניגוד לחוק שקובע מפורשות כי בתאריך י"ב בחשוון ייערך הטקס, ובעקבות זאת הורתה ברנע פרגו לבטל את ההנחיה ולקיים את יום הזיכרון הממלכתי.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "במזכירות הממשלה התקיימה התייעצות עם גורמי המקצוע העוסקים בנושא ועם משפחת רבין ובמסגרתה הוחלט לדחות את האירועים הממלכתיים לציון יום הזיכרון ליצחק רבין לרבות הורדת דגלי המדינה לחצי התורן במוסדות המדינה ובמחנות צה"ל. בדיוק מאותה הסיבה נדחה בשבוע שעבר טקס האזכרה הממלכתי לרחבעם זאבי. הדגל מונף אל על ואין מקום להורדת דגלי המדינה לחצי התורן בשעה שחיילי צה"ל עסוקים בלחימת גבורה בעוטף עזה ובמוכנות ללחימה בגבול הצפון".